mariannemulders.reismee.nl

Reisdag en inschepen

Houd je vast. Ik heb niet stil gezeten. Dus nu krijgen jullie het druk. Hoop dat het met de foto's gaat lukken

Dinsdag 19 mei reizen en aan boord

Vertrek weer om 08.00.
Naar het vliegveld van Xi'an. En daar wachten, het vliegtuig had vertraging en zoals later bleek in verband met hele dichte mist in Wuan, waar we zijn geland. Door de vertraging haalden we de aansluiting niet meer naar de trein. De gids van Wuan had alvast kaartjes geregeld in de volgende trein. 45 minuten later. Met een nadeel dat 20 mensen verspreid zitten over 16 wagons.
In Wuan is het vochtig heet in no time kletsnat. Gelukkig in extreem airco, Ik zit naast een Chinese jongen en hij wil met mij appen??? Maar spreekt geen woord Engels. Voor me zit een Chinees meisje die blijkbaar in Sydney woont en af en toe vertaalt.
En ik moet opschrijven waar ik woon en op zijn I phone 6 vertaalt hij alle letters van Romeins in Chinees. Leest nu naast me alles over Rotterdam en de havens en over de Biesbosch. Maar daar blijkt weinig in het Chinees te lezen te zijn. Foto's kijken kan altijd. Zonder woorden met de IPhone kunnen we communiceren. Hij maakt een foto van ons beiden en waar gaat die helemaal heen? Grappig hoor. Ik krijg van hem kleine hapjes geseald in zakjes. En ik heb nog 2 katjesdropjes en schrijf er drop bij.
De foto's gaan naar zijn vrienden. Vertraging levert weer leuke en bijzondere ontmoetingen op. En wat digitale middelen behulpzaam zijn.
Ik kan omdat ik geen internet heb niets downloaden. Jammer. Hij blijkt 25 jaar te zijn.
Het landschap waar langs we rijden is vlak en heel waterrijk, veel rijstvelden. De gids vertelde al dat dit gedeelte van China het land is van rijst en vis. Geen hoogbouw, een landelijke streek hier en daar een groep huizen.
Het wordt vlak voor Yichang heuvelachtiger met meren.
Nu uit de trein. Het laatste stuk van het treinstation naar beneden daar doet de roltrap het niet. De zware koffers zelf 30 treden naar beneden dragen. De mannen in de groep lopen diverse keren heen en weer. Ik laat de mijne gewoon steeds een tree stuiteren. Ik heb het eens goed bekeken, de rolkoffers zijn het gemakkelijkst, met een vinger rol je ze voort. Ank en ik moeten zwaar trekken. De mijne is gelukkig bijna op dus bij de volgende reis...... In Yichang een kleine stad voor Chinese begrippen gaan we avondeten. Een heel andere keuken, meer groenten en minder vlees.
Dan is er een supermarkt waar je wijn en bier kunt inslaan voor de boot.
En in het donker komen we aan bij de pier. Een boot met 4 verdiepingen. Wat een mega ding voor een riviercruise.
Morgenochtendom 07.00 gaan we varen. En om 7.15 early bird koffie en thee.
Om 8.00 ontbijt en om 9.00 aan land voor een excursie. En s middags gaan we de enorme sluizen door??
Er is internet tegen forse betaling tja ...
En dan de hut: klein en krap maar ja een schip maar wel met een balkonnetje en 2 stoelen.

Reacties

Reacties

Truus van der Wal

Watveen leuke verhalen ???????? weer een reis om nooit te vergeten . Heerlijke memory's en vele mooie foto's en belevenissen . Geweldig . En we genieten van jullie verhalen . Lieve groetjes van Han en Truus ????????

Hans

Met een chinese toyboy thuis komen na zo'n reis dat lijkt me pas stoer. Leuk verhaal overigens. Ik ga nu de foto's bekijken. Ben altijd nieuwsgierig.

Jet baars

Zo maak je heel wat mee! En steeds weer leuk om te lezen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!