mariannemulders.reismee.nl

Op naar Lanzerote

Na vorig jaar in maart alles op de avond voor ons vertrek gecanceld te moeten hebben ivm val en bekkenbreuk, voelt het nu als extra.

Een min punt we moesten om 03.30 uur vertrekken met de auto omdat de vlucht vroeg in de ochtend vertrok.

En de hele nacht niet geslapen, te veel adrenaline. Dus nacht overgeslagen.

De vlucht duurde 4,5 uur. En we zaten ongunstig . Rondom ons heen huilende kleintjes, oorontsteking en een tweejarige die om alles wat niet mocht ging krijsen.

Maar ja…. Wij extra voorzichtig richting onze kleinkinderen om niet ziek te worden zaten we nu rondom in de bacteriën!

Aangekomen op Lanzarote moesten we een shuttle zoeken die ons naar het verhuurstation van de auto zou brengen. Buiten de luchthaven. Maar waar, vragen, vragen maar niemand wist het! En natuurlijk een kar met koffers en andere baggage, heen en weer!!

En opeens heel warm richting de 28 graden. Pfff. Ik ben naar een ander verhuurbedrijf gestapt en die wist ons te vertellen dat de shuttle aan de andere kant kwam van een enorme parkeerplaats. Daarnaar toe met kar.

De bus die kwam was klein en er stonden al veel mensen dus wachten op de volgende.

Er was ook een gezin met 2 kleine kinderen en dan laat niemand die familie voorgaan!!!

De volgende shuttle 15 min later was voor ons.

Het verhuurstation lag 15 min rijden verder. We hebben een kleine auto, wel 4 deurs en met versnellingsbak. Oei weer even wennen! Na 2 jaar automaat. De afhandeling en overdracht ging snel. Toen de navigatie. Dat lukte, maar geen geluid. Dus aangewezen op kijken op het scherm. Ik ging rijden, was even wennen, schakelen, andere manier van wegindeling vooral met afslaan en een slecht klein schermpje . En een nacht niet geslapen. Tot 2 keer toe verkeerd gereden. Omdraaien weer de autoweg op! Nou ja na getob, kwamen we toch op ons adres aan.

Een oude omgebouwde boerderij met 6 appartementen allemaal naast elkaar begane grond. Ver van rumoer etc. Heerlijk stilte. Eigen terrasje met mooi uitzicht, verwarmd zwembad. Heb net 1ste keer gezwommen (14e) en kijk op diverse grote beelden rondom het zwembad . Mooie inrichting rond het huis.

Gisteren nog even naar Yaiza gereden . Dichtstbijzijnde plaats ongeveer 9 km. Om boodschappen te doen eerste levensbehoeften, o.a water etc.

Kwamen daar terecht bij een leuke gelegenheid: Bar, restaurant Antiqua Esquela. En oud gebouw met binnenplaats en kunstwinkeltjes . En terras gelegenheid, heerlijke tapas gegeten en hadden direct het vakantie gevoel . Komen we zeker nog terug.

Thuis gekomen inmiddels rond 18.00 vrij snel naar bed . 19.30 en geslapen tot 08.00 uur in de ochtend. De zon kwam op achter een grote palmboom aan de achterzijde van het appartement.

Ontbijten, koffer uitgepakt en na een heerlijke douche rond 11.00 uur in de auto gestapt. Op naar Playa Blanca. Na 1,5 km was er een Mirador, een uitzichtpunt. Even kijken: van boven af zag je een groot gebied zoutpannen liggen in een baai. Mooi overzicht .

Ook nu weer gedoe met de weg vinden. Kwamen terecht bij een enorm hotel dat aan zee lag. “Oh daar kunnen we vast koffie krijgen”! We hadden nog geen koffie gehad, geen koffie in huis vergeten bij de supermarkt!

Wij auto geparkeerd . Door het hotel naar buiten, maar bleek daar achter een enorm complex te liggen met woningen, zwembaden en een park maar koffie …… uiteindelijk bij een tentje waar vooral drank vandaan kwam (All inclusive hotel) was er koffie te krijgen.

Het was er druk en zeer toeristisch. Bij een twee poging kwamen we toch terecht bij de boulevard van Playa Blanca. Ank kocht nog even een zonnejurkje tussendoor .

De boulevard is smal met restaurantjes en winkels. Gezellig maar druk was het er.

Bij een restaurant een visschotel gegeten voor 2 personen en nog een boodschap gedaan.

Thuis gekomen een duik in het zwembad genomen. Heerlijk dat we hier nog 8 nachten mogen blijven. Relaxen en het eiland verkennen.

Lucia

Klinkt toch al als vakantie. Hier weer een regendag hoewel temperatuur zacht is. Geniet van het lekkere weer daar, het eiland en elkaar. Happy Valentine ♥️♥️

Mieke

VAKANTIE!!!!!

Lies en Ewout

Ach zo mooi Lanzarote, wij waren er ook ooit.
Interessant eiland, ook de Noordkant vonden we prachtig, lag er toen bij als een verlaten cowboydorp (als ik het me goed herinner). Tot de volgende update, we volgen het op de voet. Geniet!

Leonie

Klinkt heerlijk. En doet waze het niet?

Jetty

Ha vakantiegangers! Wat een gedoe om bij je appartement te komen! En dat terwijl je al zo moe bent! Enfin, uiteindelijk goed gekomen! Nu genieten en tot rust komen! ?‍♀️?

Lia

En nu alleen maar genieten van alles wat jullie zien, ruiken en proeven.

Hanneke s.

Na het zwemmen ben je zeker helemaal Zen.? Ziet er jaloersmakend uit.
Geniet ze!

Addy

Geniet ervaren af en toe lekker uitrusten.