mariannemulders.reismee.nl

Dag Vancouver en afvaart Cruise Holland Amerika lijn.

?8 en 9 september

8 september

Door de vertraging van 3,5 uur van het vliegtuig kwamen we laat aan in Vancouver.

Lagen uiteindelijk om 01.30 in bed.

Maar door zo’n dag met gedoe en alertheid duurt het dan even voor ik kan slapen!

En Ank heeft uiteindelijk ook de kou gevangen die ik had. En ook de hoge koorts ongeveer 1,5 dag. Dus zij is de hele dag op bed gebleven en Leonie en ik zijn Vancouver ingelopen.

In de ochtend een ontbijt bij ‘Jam’.

Staat blijkbaar heel goed bekend en ligt vlak bij ons hotel maar er staat een rij buiten, geen TikTok rij. Hebben 40 minuten moeten wachten voor we naar binnen konden.

De rij was gezellig. Voor ons in de rij zoon en moeder die net op bezoek was om kennis te maken met zijn fiancee en haar familie. Gezellig gesprek.

Ondanks goed lijkende keuzes om verantwoord te eten zijn er dan enorm veel dikke wafels niet een maar 4.

Maar een gegeten.

Verder naar down town gelopen , de haven. We waren te moe om weer een hop of hop on bus te nemen dan maar Vancouver niet echt zien. We merken dat onze leeftijd ruimschoots parten gaat spelen , alles hurry up achter elkaar is over.

Maar we maken nog van alles mee.

Even al op de kade gelopen waar vandaan we morgen vertrekken. En met het heerlijke weer en uitzicht op zee even gewoon gerelaxt.

De jongeman bij het ontbijt heeft Italiaanse roots en ook nog Portugees. Geboren en opgegroeid in Canada.

Later in de avond bij het eten spreken we een ober die ook internationale achtergronden heeft. Opvallend in deze stad is de mix van huidskleuren, van heel donker naar uitgesproken blank, Aziatisch maar ook Chinees, eskimo’s etc.

Prachtig ik houd ervan. Weinig criminaliteit in deze stad .

Op naar morgen de cruise ? Ik ben heel benieuwd. Ga ik er iets van vinden en wat ?

Ik geniet het meest in het leven van deze verrassingen naast kids en kleinkinderen.

Wat ga ik beleven ipv elke dag hetzelfde.

Zo fijn dat het weer kan !

9 september : de logistieke operatie om 2600 mensen met baggage aan boord te krijgen.

Klein hapje s ochtends op de kamer en om 9.30 klaar staan voor de taxi. Ik was benieuwd want gisteren had ik wel gezien waar de schepen lagen maar had visioenen van ver slepen met de koffer. Nou niets daarvan.

De taxi reed een garage in onder locatie waar de afvaart plaats zou gaan vinden.

We stapten uit en nog geen 100 meter verder konden we onze koffers afgeven. Dat is een.

Toen door checks douane, handbagage van Canada naar Amerika . Allemaal een geoliede machine . Trouwens weer tweemaal een foto gemaakt met een iPad! Het liep vloeiend, overal zaten grote groepen mensen op klapstoeltjes voor andere cruiseboten. Maar wij steeds verder. Uiteindelijk belanden wij toch ook op die stoeltjes. Denk 30 minuten en mochten toen de boot op.

Zag bij het langslopen dat de baggage met hijskranen het ruim in werd gebracht op diverse plekken. We mochten gelijk naar verdieping 9 waar het grote buffet restaurant is om te eten. Was inmiddels 12.00 uur. Onze hutten waren nog niet klaar . Dus even geluncht, wat een keuzes!

Rond 13.00 uur konden we naar de hut toe. Even zoeken waar 4004 was op de vierde verdieping. En wat een verrassing wat een luxe kamer met balkon en 2 stoelen buiten.

Prachtig sanitair. Veel beter dan verschillende hotels die we gehad hebben.

De koffers kwamen in de loop van de middag . De Stewarts hebben alle koffers voor de deur gebracht bij de hutten, wat een werk en wat een nationaliteiten op het schip.

Later op de middag moesten we ons melden bij ons verzamelpunt on geval van een calamiteit. En we werden door scannen van ons pasje gecontroleerd of we de procedure gevolgd hadden.

Daarna restaurants reserveren! Want de goede restaurants zijn gauw vol. Je moet bij deze ook wel vaak weer extra betalen.

Vanavond gaan we eten bij Rudy’s fish restaurant.

Koffer was er rond 15.00 uur. Deze nu echt uitgepakt voor het eerst sinds ons vertrek.

Afvaart rond 15.30 werd ook weer gevierd

Rond 17.00 uur gaan rondlopen op het schip kijken waar wat is. Zwembad en een soort balspel court. Pickle ball?

Elke dag is er een programma van 2 Blz. . My God!!! Dit is wel heftig.

Van half uur tot een uur. Er is een groot theater en ook zijn er overal kleinere zalen . Een waar een rolling stone tribute band speelt en 2 mensen op 2 vleugels leuke muziek. Etc etc.

Nou op naar het vis restaurant. 17.30 Rudy’s sell de Mer. Wat aten we daar heerlijk!!

Een gezellige Tunesische ober die de sfeer erin bracht en ons verwende met extra zoetigheden opgedekt in iets bijzonders (zie foto ). Met iets meer heerlijke wijn erbij hebben we gelachen en genoten.

Ank en Leonie gingen nog koffie drinken . Ik alvast naar de kamer waar ik de zon mooi onder kon zien gaan. En dit verhaal heb geschreven.

Op naar dag 2 van de cruise. Een Zeedag . Oh ja en einde van de middag walvissen al was het ver weg!

Ineke

Goeiemorgen. Mag steeds een stukje meegenieten. Echt leuk hoor. Geniet van de cruise. Ben benieuwd. Gigantisch begrijp ik zo'n schip.. Groetjes

Anneke Schroevers

Wat heerlijk om nu te relaxen aan boord van zo’n super-de-luxe boot. Wij hebben ook verschillende cruises gemaakt en vinden dit een fijne manier van reizen om toch veel te kunnen zien en ondernemen. Veel plezier op deze reis.

Karin

Ik ben zo benieuwd of jullie de cruise bevalt. 2600 man?

Lia

So far so good.
Lekker laten verwennen op de boot. Geniet er van.

Jetty

Wat een avonturen ! Wat vervelend dat Ank ook ziek geworden is! Hopelijk is ze weer opgeknapt! En nu het leven op een cruiseschip! Zoiets als in de serie “the Loveboat” … geweldig! Veel plezier ?‍♀️?

Jet Baars

Zo leuk om te lezen, al die avonturen?

Truus Kerkhoven

Wat een prachtige verhalen over jullie reis.
Geweldig en wat genieten jullie hiervan.
En nu heerlijk cruisen en heerlijk relaxen.
En wat een prachtige foto’s

Irma

Echt genieten van je verhalen Marianne. Ik ben ook zo benieuwd hoe de cruise zal bevallen. Geniet er weer van samen....

Mathilde Lauer

Te gek zeg: walvissen ?
Geniet lieve mensen!

Simone en Ernst

“een hop of hop on bus”, jij hopt nooit off? ?
Klinkt goed op de cruise al! Ben benieuwd naar alle verhalen als jullie weer terug zijn!

Hilda

Lieve Marianne en Ank,
had nu eindelijk de "rust" om al jullie verhalen te lezen!
Ondanks alle tegenslagen zijn er ook veel mooie en fijne momenten,
zo te lezen en worden alle problemen gelukkig ook weer opgelost?!
Nu even écht vakantie!?
Liefs Hilda en JW

Wim en Geke.

Wat een belevenissen!!Hopelijk is Ank ook weer snel opgeknapt.Jullie zullen zeker genieten vd cruise.Nu echt "vakantie"Jave fun.?