mariannemulders.reismee.nl

Vertrek nadert 30 augustus

27 augustus

Terwijl het buiten giet en dondert en ik te midden zit van opengeslagen koffers en nu al voorzie dat niet alles erin past, zal ik blij zijn als het eindelijk woensdag ochtend is.

Geen twijfel meer over of er bij de cruise heel nette kleren mee moeten. In de app van de Holland Amerika lijn staat dat je niet in vrijetijdskleding aan tafels mag waar uitgeserveerd wordt?? Dan maar buffetten! Er is immers van alles. Maar ja je snapt het al toch iets chiquer nog in de koffer gestopt.

En dan te bedenken dat we 5 jaar lang in de camper reisden waar we juist oude spullen meenamen, die we desnoods konden weggooien.

En dan alle gedoe over medicatie en vitamines in de verenigde staten, Alaska is natuurlijk U.S.A. Alle documenten voor medicatie had ik al gezorgd, maar nu blijkt dat alle vitamines ook in de originele verpakken moeten zitten!

Normaal gaat zo gauw ik die binnen heb gaat direct het zakje eraf en heb ik gemakkelijke doosjes. Dus moest ik de hele voorraad opnieuw bestellen!

Mijn beautycase zit i.p.v. beauty spullen vol met ‘snoepjes’ voor senioren en alle medicatie. Want deze moet mee in de handbagage. Stel je koffer is er niet bij aankomst.


29 augustus

In de afgelopen 3 weken hebben we het visum voor Amerika en voor Canada zelf aangevraagd. Fijn dat nog een vriendin meegaat. Samen zoiets aanvragen helpt en is ook gezelliger. Mijn vriendin/partner is blij als ze verlost is van deze karweitjes.

We moesten ook al inchecken bij de Koningsdam de boot waar we mee gaan varen. Hebben een buiten hut en een upgrade gekregen naar buiten hut met balkon.

Ik zei gelijk: ‘Oh het algoritme heeft ons eruit gehaald als nieuwkomer en natuurlijk worden we nu gefêteerd’. En ja hoor begreep van anderen, dat hun bij de eerste keer hetzelfde was overkomen. We zitten op het vierde dek. We zijn vooral heel benieuwd of het ons gaat bevallen. Het schijnt wel de meest vervuilende manier van reizen te zijn. Vliegen is minder vervuilend. Oei!

En inmiddels zijn we er ook achter dat ze uit alles een slaatje slaan. Om te mogen zwemmen moet je p.p. 150 euro extra betalen. Dit schijnt iets van de laatste jaren te zijn. Doen we maar niet. We hebben al een druk programma met excursies, fitnessen, lezen en buiten kijken omdat we door de inside-passage varen met mooie uitzichten zoals beloofd wordt.


Maar voordat de cruise gaat beginnen eerst de autorondreis.

Vliegen naar Anchorage met een tussenlanding in Chicago.

Daar zie ik wel tegen op. Eerst een vlucht van Amsterdam naar Chicago 8.50 uur en dan overstappen en naar Anchorage nog 6.40 uur. Pfff. Bij de huisarts geweest voor een slaappilletje. Want we krijgen ook het tijdsverschil met Chicago 7 uur en met Anchorage dan nog 3 uur. We gaan dus uiteindelijk 10 uur terug in de tijd. En hopen aan te komen om 19.50 in Anchorage. Daar dan eerst alle procedures door, bagage en auto ophalen en ons hotel in Anchorage zoeken….. Ik denk in het donker.

Wat een verschil met toen ik 20 jaar jonger was. Merk dat goed. Angstiger, meer leeuwen en beren zien. Jammer. Het schijnt ook dat United Airlines waar we op de heenweg mee vliegen, bekend staat om zijn vertragingen. Maar we laten ons niet hinderen. Onze laatste reis op deze manier was naar China in 2015. Natuurlijk wel nog gevlogen naar Doha en Dubai.

Gisteravond nog gesproken met iemand die adviseerde ons een e-sim te nemen. Daarop kan dan een abonnement geplaatst worden (digitaal) van een Amerikaanse provider. Geen telefoon maar wel data. Dus appen, internet, foto’s versturen en dit blog.

Vanochtend ingecheckt. Oh Oh die Amerikanen willen van alles van je weten en daarnaast moesten we zoveel invullen, wederom kopie paspoort terwijl alles al ingevuld was.

Zijn er zeker wel 45 minuten mee bezig geweest.


Morgenvroeg 30 augustus moeten we om 08.00 uur op Schiphol zijn. Dit betekent hier om 6.10 de deur uit, dus bijtijds het bed uit. De koffers zijn dicht en worden door onze aardige buurman in de auto gezet en ook maakt hij een maaltijd voor ons. We hebben op Schiphol geregeld dat onze auto bij de vertrekhal wordt opgepikt (Valet parking).

Gezien onze luxe reis kon dit er ook nog wel bij.


Nu alles geregeld is, is de rust in mijn hoofd wedergekeerd!

Nou hoop mooie verhalen te kunnen gaan vertellen en mooie foto’s mee naar huis te brengen. Vooral genieten van de overweldigende natuur is mijn verwachting.




Reacties

Reacties

Mieke

Heel veel plezier en zonder zorgen!

Hanneke S

Wordt vast weer een bijzondere reis. Zeker als je 27 september aan het voorbereiden bent en 30 augustus vertrekt ?
Heel veel plezier!!!

Lia

Ik wens jullie een hele fijne reis met mooie verhalen.

Karin

Ontzettend veel plezier toegewenst, ik kujk uit naar je blog. Alweer zo bijzonder jullie reis

Aly

Leo zou zeggen: je (vlieg)reis is ook vakantie? maar ik begrijp heel goed dat jullie blij zullen zijn als jullie lekker in je hotelbed liggen bij te komen van de reis.
En daarna genieten van alles wat je gaat zien en meemaken. Goede reis gewenst.

Hennie Naaktgeboren

Heel veel plezier en ik kijk uit naar jullie verslagen.

Jopie en Krijn

I.v.m. angst om in het donker te moeten rijden: Wordt het wel écht donker in Alaska?
En wat betreft dat (dure) zwemtarief aan boord, dan ga toch lekker zwemmen in Alaska?
Vergeet niet die ijsklontjes voor ons mee te brengen, die schijnen daar nogal voordelig te zijn.
Inderdaad, als nieuwkomer wacht jullie wellicht een 'party' bij/met de kapitein, samen met andere 'lotgenoten'. Wij hebben destijds op de 'oude Rotterdam' iets dergelijks meegemaakt. Moesten 'in gala' komen en bij binnenkomst werden onze namen 'afgeroepen'. Chique hoor!.
Wij wensen jullie een hééééééle fijne reis, en we zien uit naar foto's en verslag.

Trudi

Fijne reis! Wel héél anders inderdaad dan de vorige jaren.
Geniet volop van ALLES! En schrijf erover zodat wij mee kunnen genieten als altijd!

Jacqueline van den Bergh

Beste Ank en Marian,
Een hele mooie reis toegewenst. Ik ben zeer benieuwd naar al jullie avonturen...

Anneke Schroevers

Lieve Ank en Marianne, wat een byzondere reis gaan jullie maken, goeie vluchten en vaart en geniet ervan, kijk uit naar jullie reisverslag. Groetjes van Nico en Anneke

Lucia

Veel plezier. Ik kijk weer uit naar jullie verhalen.

Annette van Duijvendijk

Ik begrijp dat wel, die leeuwen en beren....hebben we denk ik allemaal wel een beetje bij ouder worden. Maar jullie zijn ervaren reizigers en niet voor 1 gat te vangen! Ga vooral genieten!!

Lidy

Heel veel plezier, de vliegreis gaat vanzelf weer voorbij. Hopelijk kun je tijdens de tweede vlucht een beetje dommelen.

Matty en Gerry

Wij zijn van de sportschool Balanz en wensen jullie een fijne vakantie toe.en weer tot ziens in Dordrecht, Met groet Gerry en Matty

Jan Jongenelen

Hi Ank & Marianne. Veel plezier ff de vliegreis doorkomen en dan genieten!!

Paul

Heel veel plezier

Hilda en Jan Willem

Lieve meisjes,
ook wij zijn benieuwd naar jullie ervaringen en ik vind jullie hoe dan ook héél dapper!
Ik heb m'n hele leven "reisefiber" gehad, dus leef geheel met jullie mee!
Maar vooral genieten als het eerste stuk achter de rug is!
Veel liefs van ons twee!

Truus Kerkhoven

Lieve Marianne en Ank en vriendin, (sorry ff de naam kwijt)

Ik wens jullie een fijne reis en een super fijne vakantie met zijn drieën.
Ik ga het zeker volgen, de indrukwekkende verhalen.

Lieve groetjes,
Truus

Jeannette

Veel reisplezier en goede gezondheid!

Kiek en Ine

Lieve Ank en Marianne, heel veel plezier en een mooie reis gewenst, kijken uit naar jullie verhalen en foto’s. Jullie gaan wel een heel bijzondere reis maken. Genietse

Mathilde Lauer

Heel fijne tijd lieve mensen ?
Maak maar weer mooie herinneringen met elkaar.
Heerlijk om met jullie reis mee te lezen.
?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!