mariannemulders.reismee.nl

Nog 41 dagen en dan…….

Beste volgers

Na perikelen met de gezondheid en afzeggen daardoor van de reis naar Lanzarote nu toch weer op reis en wel naar Alaska. We kunnen niet wachten.

Dus begin ik maar alvast aan dit blog te schrijven. Waarom Alaska?

Deze stond op de bucketlist en een aantal landen vallen met het ouder worden toch af. Ik kan niet meer goed tegen tropische hitte. De enorm vochtige lucht. Ja en de noordelijke landen zoals IJsland en de Scandinavische landen hebben we al bezocht. Dit type landschappen en het klimaat bevalt heel goed.

En er is nog wel een reden: ooit zagen we de film: “Into the Wild“ Deze film speelt in Alaska. Een bijzonder verhaal. En in deze reis komen we langs het Denali National park waar de bus heeft gestaan van de jongeman, die in the middle of nowhere daar 4 maanden heeft proberen te overleven. De inhoud van die film ben ik nooit meer vergeten. Het park zelf mag je met je eigen auto niet in. Maar met een excursie wel en die is al geboekt. In dit grote gebied ligt de hoogste berg van Alaska de 6194 meter hoge Mount McKinley. De uitzicht punten zijn al in kaart gebracht etc.

We gaan met z’n drieën . Een vriendin van ons gaat mee. Bij het zoeken heb ik de oude Bosatlas er nog maar eens bij gepakt. Een totaal overzicht is ook heel fijn.

Advies is winterkleding mee! De vliegreis is wel een ding. Lang, overstappen in Chicago. Tijds verschil is 10 uur en dan vroeger. Aankomst In Achorage is 19.50 lokale tijd en voor ons dus tien voor zes in de ochtend. BRRR niet fijn maar ja.

Een deel van Alaska kun je gemakkelijk met de auto te bezoeken. En een deel dat ligt in Canada dus officieel geen Alaska maar in het deel met gletsjers en bergen. In dat deel vanuit Vancouver kun je niet met een auto komen. De plaatsen langs deze route zijn met vliegtuig of met de boot te bereiken dus is het een cruise geworden. Dus half rondreis met auto, half cruise. Gecruised hebben nog nooit! Ben benieuwd of dat gaat bevallen. We weten inmiddels al dat onze buitenhut met raam geüpgraded is naar een hut met balcon. Ik denk dan: “oh wij zijn door het algoritme er uitgepikt als zijnde nieuwe klanten. Die zullen we eens verwennen. Wellicht is dat voor ons goed business. Zou zomaar eens kunnen! Haha

In totaal 20 dagen. Vertrek 30 augustus tot en met 18 september..

Kaarten kopen, inlezen en de route uitpluizen en alvast eventueel excursies boeken. Ga bij dit bericht de foto’s van de route sturen en op mooie beelden moeten ook jullie wachten




Reacties

Reacties

Lydia Bruins

Wat fijn dat jullie weer zo fit zijn dat je dit kunt ondernemen!

Truus Treep

Leuk om jullie weer te volgen

Het Baars

Wat een feest om naar uit te kijken ??

Jopie en Krijn.

Kun je wat ijsblokjes voor ons meebrengen?

Sjanie de Jager

Ik ben weer benieuwd naar jullie verhalen en foto’s
Wens jullie vast een geweldige reis.

Lucia

Leuke vooruitzichten. Ik ga jullie weer volgen. ?

Hugo

Wordt een topreis dames!! En ik zal zorgen dat de planten in conditie blijven!

Lia

Wat heerlijk voor jullie.
Weer leuk om jullie te volgen. Nu met zijn drieën.
Dit jaar geen reis voor mij maar dagjes en weekeinden. Ook leuk haha.

Jetty Mulders

Dat wordt weer genieten! Voor jullie en voor degenen die dit reisverslag gaan volgen! Spannend hoor! Er is in ieder geval al heel veel voorpret ?

Jacqueline van den Bergh

Wat een bijzondere trip!
Ik ga jullie zeker volgen...

Mieke

Wat leuk! Wij gaan jullie zeker volgen en reizen zo een beetje mee.

Trudi

O! Wat lijk me dit een fantastiese mooi en interessante reis! Geniet de voor pret!

Hans en José

Superleuk vooruitzicht, dat wordt Engels ophalen en eventueel Frans (of spreken ze dat daar niet) ? Anyways: alvast veel plezier bij het "voorwerk" ?

Will

Ik ga met jullie mee genieten!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!