mariannemulders.reismee.nl

Niet naar Portugal

Vanaf 1 september

Tja aan het weggaan is er een fikse periode van twijfels vooraf gegaan

Plan was om naar Portugal te gaan.

Maar bij het idee in 5 weken tweemaal 2200 km te moeten overbruggen sloegen de twijfels toe. De leeftijd gaat ons beiden parten spelen moeten het iets rustiger aan doen en vooral Ank met post-COVID kan niet lang achter het stuur zitten, moe en de concentratie.

Dus na allerlei alternatieven overwogen te hebben bv. mijn zwager bood aan de bus uit Lissabon terug te rijden, toch besloten tot een ander plan.

Ook ik mag van mezelf rustiger aan doen.

Ik heb vooral heel erg de angst dat als je toegeeft de ouderdom via de voordeur binnenkomt en niet meer sluipend via de achterdeur.

Tja. Vandaag is het 2 september en zitten we op een camping??ten zuiden van Calais. Op 100 meter van het strand. Prachtig.

De bedoeling is om Normandië te bekijken en rond 23 september weer thuis te zijn. Daarna vliegen we de 27 ste voor 6 dagen naar Lissabon . Bekijken de stad, 3 nachten en daarna 3 dagen naar onze jongste zoon die op anderhalf uur rijden een huis heeft gehuurd en daar met vakantie is.

Gisteren na bijna 300 km gereden te hebben aangekomen in Sangatte: camping des Noir mottes. Op 100 meter van de zee.

Vanochtend eind langs zee gewandeld en bij de plaatselijke bakker een echt Frans taartje, als lunch, gekocht. Tarten des Pompes?.

En nu verslag en lezen! Wordt de komende dagen vervolgd .

Jetty

Wat een goed plan om je reis aan te passen! Normandië is ook prachtig! Met het vliegtuig naar Lissabon… goede oplossing! Veel plezier en geniet! ?‍♀️?

Lucia

Veel plezier in Normandië. Wat ik trouwens ook altijd qua afstand nog tegen vind vallen.

Lia

Ja dames. We worden wel ouder en krakkemikkiger maar we geven nog niet op met reisavonturen beleven hoor. Elke dag doen wat je kan en gaan. We hebben geeen haast.
Veel plezier. Ik ga over een paar maanden ook op een aparte manier weer naar Sardinie.

Trudi

Heerlijk jullie oplossing: èn Frankrijk èn straks Portugal! Geniet en rij veilig!

Irma

Iets dichter bij huis is het ook prachtig!
Heel veel plezier samen! Geniet ervan!!
Ook wij zijn teruggefloten, nou Michas eigenlijk (hartproblemen)
We vertrekken volgende week voor een weekje naar Duitsland met een caravan. Ook leuk!

Leonie

Gewoon heel verstandig! En je zal zien dat jullie toch wel genieten!

Jeannette

Fijne vakantie!

Mathilde Lauer

Heerlijk!
Gewoon doen wat kan, en daar dan super blij van worden! ❤️

jan jongenelen

Hallo Ank & Marianne, geniet van jullie trip. France is ook mooi je hoeft niet altijd ver te reizen