mariannemulders.reismee.nl

Dubai de eerste dagen 15, 16 en 17 de december 2021

Daar gaan we dan weer.

Met de trein naar Schiphol, onze aardige buurman heeft ons naar het station gebracht en het zware koffer naar het perron getild.

Tot in de trein.

Mededeling: wij kunnen niet naar Rotterdam rijden, het volledige treinverkeer is geblokkeerd.

Oei wat nu? Wederom een avontuur maar we hebben van de reis, en ook al ervoor hoor, geleerd denken in oplossingen. Dan maar met taxi naar Rotterdam. En dus weer uitgecheckt,

Maar voor het station bleek dat er meerdere mensen dit plan hadden opgevat. Het taxibusje dat er stond was al vol.

Oei ik dacht snel bellen voordat iedereen dat doet. Oké ik had geluk. De Dordtse taxicentrale stuurde een busje. Toen ik naar de prijs vroeg sloeg ik achterover. Maar ja het is niet anders, want inmiddels was duidelijk dat ook de aanvoer ten noorden van Rotterdam dicht zat. Dan maar op naar Schiphol!

Waren nu ruim op tijd daar! Pff gefikst.

Bij de controle van de handbagage moest alles eruit! De kruidnoten mix van de molen ging door een machine om te kijken wat er in zat. Zo ook met de archanolie uit Marokko.

Op naar de koffie!

De vlucht vertrok 30 minuten te laat maar was ruim op tijd in Dubai. Onderweg een 6delige Netflix serie gekeken die ik gedownload had op mijn iPad . “Nisser” Spannend.

Verder had onze lieve zoon ‘Merhaba’ voor ons geregeld op de luchthaven.

De betreffende mevrouw die je welkom heet met naambordje begeleidt je door de luchthaven en mag langs alle rijen. Ze regelt de bagage bij de band etc.

Je staat dan snel buiten. Inmiddels was het 00.30. We werden direct ontvoert naar een tentje voor een koffietje zoals hij dat zegt.

Daarna naar het hotel. Voordat we op bed lagen was het in Dubai

03.30. Tijdverschil 3 uur.

16 december

Ontbijten en we werden opgehaald Hadden zijn vrouw nog niet ontmoet.

En het was lang geleden In de COVID tijd is onze zoon nog wel naar Nl gekomen maar zij niet ivm risico’s. Tussen de middag aan het strand bij het Libanese vis restaurant heerlijk gegeten. Rode Snapper o.a.

Begin van de middag weer terug naar het hotel . Voor een power nap. Ik had maar 4 uur geslapen. En rond 18.00 uur werden we opgehaald om bij the point te gaan eten,

Argentijns. En iedere 30 minuten was er een fontein licht show op het water . De eerste keer op muziek van Michael Jackson.

Heerlijk buiten eten en de temperatuur was prima met een vestje aan.

17 december

We werden na ontbijt om 10.00 opgehaald. Eerst naar een buitenmarkt.

Kleine stalletjes met veel bijzondere spullen, veelal handmade producten. Van kinderkleding, speciale sappen, zilveren sieraden, gebatikte rompertjes, t shirts etc.

Op naar de Dubaimall . Die zit in het centrum en is al gebouwd rond 2008.

Overigens prachtige luxe winkels. Maar ik merkte dat de extreme overdaad met name in een speelgoedwinkel me vreselijk tegenstond na alle armoede in Marokko, waar kinderen werkelijk niets hebben.

Na wederom een koffietje naar een Foodcourt voor de lunch. Die is gelegen in een prachtig gerestaureerde Souk.

We liepen over de brug waar je de Burj kalifa 818 meter in volle glorie ziet. Blijft indrukwekkend die hoogte . Morgen gaan we omhoog !

We aten in de foodcourt Time Out. 17 kleine keukens/ restaurants . Je kiest vanuit welk land je iets wilt eten. Ank en ik wilde dumplings eten.

Heerlijk ! Aan de kopse kant van het enorme pand was een grote bar voor alle soorten drank. 43.000 vierkante meter groot.

‘Time out’ is een concept op veel plaatsen in de wereld oa in Lissabon.

Na nog wat inkopen naar hun appartement . Wij hadden al zwemkleding bij ons en hebben anderhalf uur aan het zwembad gezeten en volgens Ank in badwater gezwommen. Heeerlijk voor mij.

Samen een glaasje thuis gedronken en zijn wij met Uber Weer naar het hotel gereisd. Daar hebben we buiten nog een hapje gegeten, de temperatuur is heerlijk s avonds buiten .

Jetty

Wat zal het fijn geweest zijn om Tim en Lama weer te zien! Geniet van de kids en Dubai! ?‍♀️?

Ineke

Kan me goed voorstellen dat de verschillen die nu naar voren komen soms heftig zijn. Maar geniet van elkaar en het mooie weer

Lia

Fijne dagen met Tim en zijn vrouw.

Robert Nijssen

Wat een verhaal weer. En herkenbaar de verschillen tussen rijk en arm. Had dezelfde gevoelens toen ik terugkwam uit Oeganda.
Wat bijzonder om elkaar weer (voor het eerst) te zien. Geniet er maar van. Hier gaat alles op slot…