mariannemulders.reismee.nl

Reizen en controle

Dat jullie zo snel weer een verhaal ontvangen heeft niets, of misschien toch wel, met reizen te maken. 

Reizen daagt mij uit om bijtijds alles voor elkaar te hebben. Papieren, medicatie,  maar ook routes, details van wat ik wil zien etc. Corona is dan een enorme spelbreker!  Want controle is het woord dat niet past bij dit virus. Maar nou gaat het in dit verhaal niet om uitstel door Corona maar om heel andere redenen. Het begon al gisteravond. Ons fancy  luchtbehandelingssysteem gaf aan dat de filters gereinigd moesten worden. Geen probleem, doen we even. Maar daarna moet je het apparaat resetten. Al die stappen staan in een gebruiksaanwijzing ontvangen via de mail. Ik heb van alle installaties de gebruiksaanwijzingen laten printen en in een mooi mapje laten inbinden.  (Controle) zo kan ik alles terugvinden, hetgeen ook nu gebeurde. Maar het apparaat kreeg kuren en ging niet in de oude stand, maar gaf aan E105 wat volgens de gebruiksaanwijzing betekent dat de ventilator stuk is.  Gisteravond hebben we nog allerlei pogingen gedaan om de zaak te resetten, stekker eruit, stekker er weer in. Helaas maar dit leidde tot niets.  Inmiddels was het 0.30. Tja dan weet ik het al, mijn adrenaline is zo hoog dat van slapen niets meer komt. Het werd 0.400 uur. 

In de ochtend van maandag gelijk de opzichter van het bouwproject geappt met de vraag wat nu. Geen reactie! Weer in het mapje gedoken: aha de leverancier van het apparaat gebeld: "Mevrouw wij leveren het apparaat, maar wij installeren het niet dan moet u de installateur spreken." IK:"Wie is de installateur" Zij: "Dat weet ik niet. De bouwer/aannemer weet dat vast?" 

Dan naar buiten naar de bouwkeet, die staat er nog want er komt naast ons nog een derde toren. De opzichter, die ik geappt had, speelde stommetje. " Ja dat is HEK de installateur, er moet iemand zijn op het terrein maar waar die is?" Belt u Hek maar. 

Ik naar huis, op internet gezocht, geen klantenservice. Toen geklaagd bij de buurman, die zei dat hij een nummer had.Toen ik dat nummer belde, gebeurde iets dat klantvriendelijkheid heet. De persoon aan de telefoon zei mij toe dat de meneer die in het gebouw aan het werk was als volgende klant bij ons langs zou komen en zo geschiedde. De monteur was een zware (kilo's) Bosschenaar, die ons afraadde naar het buitenland op vakantie te gaan maar dat er zijde. Hij zei: "Je hebt geen controle of het misschien toch oranje wordt ." En zo geschiedde vanmiddag, Spanje werd oranje. 

Wat bleek, het ging niet om de ventilator maar een van de enorme pijpen die in de berging hangen zat helemaal vol met vuil, steentjes.  En terwijl de monteur zittend aan tafel zijn administratie af werkte kwam het volgende.

De garage, die voor ons een draaibaar fietsenrek op de camper aan het installeren was belde dat het rek geschikt was voor camperbussen vanaf 2007 en onze bus is van 2004. "Dames het gaat het niet worden, dan maar zonder fietsjes op vakantie."

Controle sprak : "Ik dacht het niet!" Wij op onze elektrisch opvouwbare fietsjes naar de garage. Ik: " Zijn er andere oplossingen?" Ja maar dan moet...................... Oké dan doen we dat. Met de fietsjes naar huis. Auto opgehaald, terug naar de garage en om 16.30 uur het enorme fietsenrek dat inmiddels weer in de dozen zat, ingeladen in de auto. Paste maar nipt. Ank zat opgevouwen achter mij. Op naar Bleiswijk, waar het rek vandaan kwam. Kevin van Memo Europe heeft samen met de monteurs van de garage een oplossing verzonnen en wij zijn naar Bleiswijk geracet om de oplossing op te halen en de enorme pakken van het gekochte rek weer in te leveren. Kevin zou blijven wachten op ons en om 17.25 (5 minuten voor sluitingstijd) stapten we daar binnen. De oplossing ligt nu achter in de auto en die wordt morgenochtend 8.15 afgegeven bij de garage. Opeens dacht ik Oh jee. Onze medicatie vanaf morgenavond zit in de bus in de garage 2 meter boven de grond. Tja dat krijg je als je strak plant! Afspraak bij oude buren in Waskermeer van morgenavond afgebeld. 

Hoezo controle .........en ik heb om controle te houden vandaag 10 telefoontjes gepleegd!  Het is fijn als je weet wat je wilt maar niet als je van veel mensen afhankelijk bent in de realisatie van je plannen. Wordt vervolgd!!!  








Reacties

Reacties

Irma

??? wat een verhaal....

Mathilde

Oh hemel! Marianne! Wat een verhaal joh..

Lydia

Never a dull moment!
Nico en ik wensen jullie een rustige vakantie, blijf lekker in ons mooie land joh, geen zorgen als C weer opvlamt, je bent zo thuis

Lucia

Lekker bezig ?

Tjepke

Hoe krijgen jullie het weer bij elkaar! De wet van Murphy?
Jammer van Waskemeer - zullen zij ook jammer vinden!

Trudi

Ai tog Marianne! Wàt een verhaal en dan nog niet eens echt begonnen./....!
Sterkte verder en succes!

Jacqueline van den Bergh

Marian, dank voor je realistische beschrijving van wat je zo allemaal kan overkomen.
Hou vol, en fijne reis...

Truus Kerkhoven

Tjonge , wat een verhaal. Hopen dat het vanaf nu vlotjes gaat verlopen Wij gaan jullie een super fijne vakantie wensen. En geniet van alles wat nog komen gaat We gaan elkaar volgen. Heel veel liefs van Han en Truus. Dikke knuffel voor allebei ??

Hannneke

Nee zeg, wat een start, ik dacht dat jullie relaxed op de hei aan het wandelen waren. ?

hennie naaktgeboren

Na zo’ n hectisch begin kan het alleen maar rustiger worden.
Geniet van de reis.

Bertie

Goh Marianne en Ank wat een verhaal. Jammer voor jullie al die ellende, maar het is wel prachtig opgeschreven. Ben benieuwd hoe ver jullie gevorderd zijn.

PS... Op het Oensels Weike is nu wel plek! Voor het geval....Succes er mee!!

Truus Kerkhoven

Altijd weer spannende situatie in jullie verhaal

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!