mariannemulders.reismee.nl

De koffer staat klaar nog in Dordrecht

Morgen om 10.50 vliegen we van Schiphol naar Oslo en na een overstap van 2 uur van Oslo naar Tromsø. Het heeft vandaag daar nog gesneeuwd. In Tromsø zijn we 2 dagen met een vol programma, maar daarover later meer. Op vrijdagavond de 18e schepen we in op de Hurtigruten die ons in een nacht en een dag vaart naar Svolvaer op de Lofoten. Als je belangstelling heb,t op YouTube is er een prachtig filmpje van deze tocht te zien.NDan zijn we 3 dagen op de Lofoten, logeren in een Rorbuhr en hebben een auto ter beschikking. En op dag 8 vliegen we weer terug.

Skikleding in de koffer omdat als je lang buiten bent wellicht s avonds om het noorderlicht te zien, het koud is. Gelukkig niet zo koud als in Noord-Zweden of Noord-Finland omdat in deze regio de warme Golfstroom zorgt voor hogere temperaturen. Maar ook verwarmingselementen voor voeten en handen!

En dan de fotografie, ik moet uit mijn comfort zone. Niet alleen meer mooie landschappen fotograferen, maar vooral in het donker met de hoop het noorderlicht vast te kunnen leggen.Gisteravond heb ik hier aan de Zeedijk een try-out gedaan. Met koplamp op mijn hoofd om alle instellingen goed te vinden. Handschoenen aan met de topjes ervan af geknipt. Zowaar de sterren staan erop! Gelezen en filmpjes gekeken over hoe je het noorderlicht het best fotografeert.

En Ank neemt de GoPro mee! Om te filmen. Een app op de telefoon om het apparaat van afstand te bedienen. Nou het is een uitdaging. Maar ik heb inmiddels begrepen dat als je ouder wordt alleen kruiswoordraadsels doen of bridgen niet helpt om je geheugen in vorm te houden, maar dat je aan jezelf nieuwe eisen moet stellen, je brein moet plastisch blijven en we gaan dus beiden deze uitdaging aan!

Ik volg een landschapsfotograaf Daniël Kordan die fotoworkshops over de hele wereld geeft. Hij is momenteel op de Lofoten. En ik ben benieuwd of ik de sfeer kan evenaren. Hij post regelmatig foto’s op Instagram en schreef deze week dat er voor het eerst in 4 jaar veel sneeuw gevallen is en er mooie ijsranden langs de oevers zijn.

Je merkt het k zit me de hele tijd te verlekkeren of zoals iemand reageerde : “jouw reis duurt 6 weken.” Ja en het maken van een fotoalbum is ook nog napret.

Tot het volgende echte reisverhaal.

Reacties

Reacties

Riki

In gedachten mee hoor! Ik wens jullie een hele fijne reis en dat jullie eindelijk het Licht mogen zien....

veel liefs !

arie

ik ga jullie volgen, hoor. Veel plezier!

Leonie

Waarom zou ik, met twee van die fanatieke foto/filmers een camera meenemen? Juist: om Marianne en Ank op de foto te zetten. Hoera! Ik mag mee!

Lucia

Goeie reis, veel plezier. Ik kijk uit naar de foto's en de verhalen.

Mathilde

Wat doen jullie toch geweldige dingen! Doen jullie goed!
Fijne tijd, geniet samen en proost op het licht. Kus

Ineke den Hartog

Lieve Ank en Marianne, super dat ik weer mee mag reizen met jullie! Ik wens jullie een heel fijne reis en uizonderlijke foto en film sessies. Ik kijk er naar uit, lieve groet, Ineke

Irma en Michas

Klinkt allemaal weer hartstikke goed. Goeie reis en heel veel plezier en succes met foto's en film. We zijn benieuwd naar het resultaat.

Ina Zoetemeijer

Heel veel plezier, aan de voorbereiding zal het niet liggen!!

Claudia

Een hele goede reis gewenst aan jullie voorbereiding zal het niet liggen! Geniet ervan, groetjes.

Lidy en wim

We wensen jullie een prachtige reis toe, hopelijk met Noorderlicht en vele mooie fotomomenten. En Ank met een nieuw medium, ik merk 70 dat 70 de nieuwe veertig is!
Veel plezier!
????

Hilda Offerhaus

Lieve 2, jullie zijn nu al onderweg, maar desondanks wens ik jullie alle goeds, succes en vooral plezier en "geluk" tijdens deze "nieuwe uitdaging"!
We kijken uit naar alle mooie foto's én films!!
Liefs Hilda & JW

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!