mariannemulders.reismee.nl

Het stenen woud 28 mei

Donderdag 28 mei het stenen woud in Kumming
Voor ik begin met het verhaal van vandaag moet ik een paar dingen recht zetten. In mijn eerste verhaal heb ik aangegeven dat de leeftijd van de groep tussen 60 en 80 is. Maar nu meer reisgenoten het verhaal lezen krijg ik commentaar want er zit een jong stel bij.
Dan nog iets over de luchthaven van Liijang schijnt niet de grootste van de wereld maar van Azië te zijn.
En dan de pagode. Het schijnt dat het terrein tempel en pagode samen het grootste complex te zijn. Maar ja wat klopt van al die gegevens kan ik niet verifiëren.
Op naar het stenen woud in Kumming
Het hele gebied is groot en in een deel zijn paden aangelegd. Het is een kalksteen gebied en een beroemd natuurwonder. Grillige grijze. Rotsformaties soms wel 30 meter hoog. Wandeling van 2,5 uur trapjes af, trapjes op, door smalle doorgangen. Veel rotsen hebben een naam gekregen. Het gebied heeft oorspronkelijk op de zeebodem gelegen. staat ook weer op de Unesco wereld erfgoed lijst.
Dan nog iets over de provincie Yunnan. Er wonen veelminderheden wel 56 groepen.De gids vertelt van alles over gewoontes op het gebied trouwen, relaties etc. Van de verschillende groepen. Eten insecten etc.
En de Yi groep kent 4 rangen en standen. Men mag niet trouwen in een andere stand. Aan de kleding kun je zien of iemand getrouwd is of niet. 2 driehoeken staan op het hoofd rechtop als de vrouw niet getrouwd is.
Nu onderweg naar het vliegveld. Vliegen anderhalf uur naar Guilin, waar we 2 nachten zijn. Vliegtuig had 2 uur vertraging. Maar dan is een gids goud waard, we zouden zelf in de stad gaan eten maar hij zegt dan het wordt laat zal ik iets regelen. Nagenoeg iedereen zegt ja. En dan zitten we om 20.30 aan een heerlijke maaltijd.
Morgenochtend mogen we uitslapen 9.30 vertrekken daarna voor 3 excursies in het karstgebergte. Guilin is de plaats waar elk jaar 10 miljoen Chinese toeristen komen omdat de omgeving zo prachtig is. Nog een week maar er staat ons nog veel moois te wachten.

Reacties

Reacties

Lucia

Mij maakt het niet uit hoor de kleine onjuistheden. Doet niets af aan het verhaal. Wat zien jullie veel en wat een afstanden. Je beweging krijg je ook wel zo te lezen.
Wij waren gisteren gewoon een dagje naar Deventer, ook leuk ;-)

Freek

Uiteraard volg ik jullie maar ik krijg de indruk dat het 1 rush is van allerlei indrukken. Het een is nog niet voorbij en het volgende dient zich al aan. Ik denk als je niet dit verslag zou maken de helft al bij thuiskomst weer vergeten zou zijn. Maar...waar zouden we zijn zonder de foto's.
Geweldig om al die bijzondere verhalen te mogen lezen. Nog lekker genieten en schrijven want dan kunnen wij mee genieten!
Veel plezier!

Hans

Het einde komt al weer in zicht begrijp ik. Wat betreft de correcties. Who cares. De Chinezen nemen het zelf ook niet zo nauw hoor. Alleen dat jongere stel dat kan ik me voorstellen ;-)

Truus naburgh

Nog maar 4 dagen voor jukklie het was weer erg boeiend en prachtige foto ' geniet maar fijn en veilige reruchreis doeisw

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!