mariannemulders.reismee.nl

China en internet

Internet, fotograferen en hygiene.

Gisteravond vroeg mijn zus of ik me wel gerealiseerd had dat de toegang tot heel veel sites geblokkeerd is in China. Ik wist wel dat Facebook geblokkeerd is, maar nu blijkt het veel meer te zijn. Nagenoeg alle Google en gekoppeld aan Google sites geblokkeerd. Dus geen gmail, niet “googelen”, geen Google earth. Maar ook geen kranten digitaal. Whatsap schijnt het wel te doen in de wifi omgeving.

Nou nu maar uitzoeken hoe verder gaat. Kan ik ĂĽberhaupt dit blog gebruiken. Een vriend van onze zoon, een Chinese jongen wonend in Shanghai, krijgt nu het verzoek of de site www.reismee.nl daar niet geblokkeerd is? En vandaag kregen we bericht dat hij op www.reismee.nl kan inloggen. Dus dat gaat werken. Linken en lezen via Facebook heeft geen zin.

Vandaag kwamen de paspoorten terug met het visum erin en gisteren de papieren van de reisorganisatie. Met tickets en allerlei instructies over wat er allemaal geprint moet worden en we bij ons moeten hebben. Bijgaand treffen jullie de reisroute aan op een kaartje.

Morgen nog even kijken naar een dunne zomerbroek en leuke blouse of t- shirt.

Oh ja ik ging naar de fotozaak om mijn fototoestel schoon te laten maken van binnen. Ik vertelde dat hij af en toe blokkeert en dan pas weer te gebruiken is als ik de batterij eruit haal. Die meneer zei: mevrouw dan vrees ik dat uw lens het bijna begeeft. Tja paniek zo vlak voor een reis. Na advies hier en daar mijn oude zoomlens ingeruild en er en combinatielens van 70-300 voor terug gekocht. Vanmiddag natuurlijk al even uitgeprobeerd.

Wel een beetje griezelig, omdat je toch moet leren omgaan met de scherptediepte van zo’n lens. Er gaat wel nog een ander cameraatje mee en Ank neemt haar oude vertrouwde apparaatje volledig automatisch ook mee. De foto’s voor het blog zullen dus voornamelijk van deze 2 toestellen gaan komen.

Tijdens de Nieuw-Zeeland reis vorig jaar had ik een laptop bij me, kon ik foto’s bewerken etc. maar nu moet alles voortdurend versleept worden. En bovendien trekt mijn huidige laptop het fotoshop programma niet meer. Te oud!

Misschien is het leuk om te vermelden wat er nu mee gaat wat we vorige jaar, iets meer geciviliseerde reis niet nodig hadden: druppels om het water te ontsmetten, mondkapjes, natte doekjes , en een soort plas tuitje, omdat de toiletten in China een ramp blijken te zien. Extreem smerig.

Het bericht voor de thuisblijvers moet nog worden gemaakt. We vertrekken op zaterdag de 9e naar Schiphol, waar we op de 10e s ochtends vroeg met Swissair naar ZĂĽrich reizen en vandaar naar Beiijng.

Reacties

Reacties

Lucia

Volgens Peter heeft blokeren van je camera niets met je lens te maken. Hij denkt dat je misschpien een te langzaam kaartje gebruikt. Wanneer je dan snel achter elkaar foto's maakt, schrijft hij ze niet snel genoeg weg. Dat kan blokkeren van de camera teweeg brengen. Je zou dan een kaartje moeten nemen wat sneller wegschrijft. Als je meer wilt weten bel dan even met Peter. Liefs

Jetty Mulders

Hoi lieverds,
Wat een gedoe! Balen van die camera! Maakt je onzeker over de kwaliteit van je foto's! Zal best goedkomen!
Sterkte met alle voorbereidingen!
Liefs, Jetty

Trudi

O o o! Die 'tuitjes' alleen maar uitgeprobeert..... Niet fijn. Sterkte maar tog vooral veel plezier!

Krijn

Als je in China nodig "mot ",
Is er niet altijd en schone pot.
Een goed advies dus voor dit "uitje",
Ga er zeker niet heen zonder je "tuitje"!

Marianne

Grappig dat gedicht en we hebben hem, nee haar natuurlijk bij ons.

Trudi

Ja, die Krijn met z'n leuke gedichtjes.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!