mariannemulders.reismee.nl

Tot slot weer thuis

Naar huis via Dubai
In de nacht van 20 op 21 april in Dubai aangekomen. We lagen Bali tijd om 0.400 op bed en waren ook vroeg op, A.s nacht gaat het nog een keer gebeuren taxi om 04.30. Dus vanavond vroeg naar bed. Voor zover je dan slapen kunt. Ank altijd maar de psychologie werkt bij mij verkeerd want ik moet slapen vanwege die korte nacht, dus slaap ik niet.
Vandaag nog een dagje in Dubai. We waren nog niet in the mall geweest, waar die enorme skibaan is ingebouwd. Dat wilde ik nog zien en het oude deel aan de Dubai Creek.
Optimistisch gingen we lopen want het was niet zo ver naar de Creek. Maar na 15 minuten werd het al zo heet, om 10.00 uur s ochtends 35 graden, zodat we toch nog een eindje in de metro gestapt zijn.
Je merkt dat Dubai zich vooral op de nieuwe moderne zaken richt en het oude stelt vonden we niet zoveel voor. Je kunt de Creek overvaren naar de goudsoek. Maar na de enorme grote soek vorig jaar in Marrakech ben ik daarop uitgekeken en je wordt ook nu hier weer, achtervolgd met: "kijken kijken en niet kopen." Wat vandaag ook weer geregeld gebeurde.
Dan de nieuwe malls, enorme oppervlakte aan winkels van allerlei soort, restaurants en in dit geval de skibaan. Eigenlijk waanzin, mensen op ski's volledig in wintertenue, alles kun je er huren, terwijl het buiten 35 graden is. De stoeltjeslift heeft een lengte van 400 meter. En er is ook een rodelbaan. We zijn niet naar binnen gegaan, maar hebben ons afscheids etentje van deze bijzondere reis met het zicht op de skibaan, gevierd.
En wat ons trouwens vandaag op viel dat de gebouwen in een grijze nevel gehuld waren, de smog, i.t.t. eind februari, toen de lucht blauw was en alles helder. Een van de taxichauffeurs vertelde dat in juli, augustus, september de gebouwen soms helemaal in de smog verdwijnen.

22 april de laatste reisdag
Na 8 weken ben ik begonnen 's morgens om me weer eens op te maken, mascara en oogschaduw, de Nederlandse look. Soms werd er gereageerd op foto's met de vraag of ik vermoeid was, maar zonder make-up zie ik er blijkbaar toch iets ongezonder uit.
In het vliegtuig hebben we samen alle foto's van de reis nog eens bekeken. De reis nog eens doorleefd.
Nou wat vond Ank hoogtepunten: Ank noemt dan als eerste het vulkanische gebied. Rotarua met al de kleuren, borrelende grond, de rivier met kokend water. Daarna het gebied bij de Milford Sound op het zuidereiland. Tevens het Albeltasman park
Voor mij zijn de de twee hoogtepunten geweest de Milford sound en Singapore. En als mooiste natuurfenomenen de kokende rivier en de gekleurde meren. Op het Noordereiland zijn de kusten prachtig.

Wat zou ik anders doen: eerst het Zuidereiland en dan het Noordereiland bezoeken ivm temperatuur en 2 weken eerder in het seizoen.
Verhouding niet een derde tweederde zoals nu, maar iets meer dagen Noordereiland.
Niet meer naar Bali gaan en dan toch langer sparen en het geld aan het bezoek aan de Fiji eilanden of Bora Bora etc besteden.
Singapore en Sydney top, naast de moderne gebouwen ook sfeervol en Dubai als je van moderne gebouwen houdt ook een aanrader.

Nou ik wil iedereen bedanken voor het meereizen, meelezen, reageren etc. Leuk is het om te weten dat er meer mensen zijn, die meegenieten
Ik heb nu een compleet verhaal en ga aan een fotoboek beginnen.
Tot de volgende keer, plannen hebben we nog niet.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!