mariannemulders.reismee.nl

Kort in de Saksische Schweiz

Bad Schandau

Vanuit het stadje rijden we de kloof in. Gelukkig veel schaduw daar. Er rijdt een toeristentreintje dat ook bij de camping stopt zo las ik reeds. Op de camping aangekomen is het redelijk druk maar toch nog wel een plek en bij het restaurant met terras een biertje. Het dreigt, windvlagen en een van de grote parasollen valt om oa op mensen en een meneer heeft een flinke wond aan zijn arm. Ik merkte dat ik direct als reflex onder de parasol vandaan liep om in ieder geval geen risico te lopen en ook de andere parasols dreigden om te waaien. We eindigden etend binnen. Overigens is het niveau van de reguliere maaltijden hier in Duitsland mij erg tegen gevallen. Het Italiaanse restaurant bij het hotel gisteren was daarvan een enorme uitzondering. Voornemens om de volgende ochtend te gaan wandelen. Maar om 8.30 was het alweer 25 graden en zonk ons de moed in de schoenen. Dan maar het treintje genomen en de ochtend relaxed doorgebracht. In Schandau dat aan de Elbe ligt varen boten langs het uitzicht op de bijzondere bergen (niet al te hoog). Tot aan de Tsjechische grens. Doen we anderhalf uur in totaliteit. Windje, uitzicht en een knackworstje met brood. In geen jaren gegeten. In het plaatst, echt toeristisch wat winkeltjes bekeken. Geen extreem toeristen gedoe. Gezellig en mooie winkeltjes van ontwerpers, sieraden, aardewerk etc.

Dan is het inmiddels vrijdag 14 juni Tegen negenen is het al bijna 30 graden brr. Van wandelplannen komt gezien de hitte niets. Dus besluiten we maar om een dag eerder dan gepland richting Nederland te reizen. Rond 16.00 belanden op een camping in Warburg, heerlijk rond de 21 graden. Dit is in Nord Rijn West Falen. Een mooie glooiende camping, we merken dat het een echte doorreiscamping is ook voor fietsers die naar PRAAG fietsen. De eigenaresse ontvangt ons met koffie. En klaagt over de social media en hoe je daar als camping een naam kunt krijgen en er niet meer vanaf komt. Het is een prachtig liggende camping maar verplicht koffie drinken na een reis van 6 uur ...... tja.

Nou de volgende dag de resterende 300 km en bezoeken nog familie in Brabant als tussenstop. Rond 21.00 uur zaterdagavond komen we thuis aan. Op zondag in een dag de camper uitgepakt, gewassen en de camper gepoetst, We krijgen routine. Als ik dit schrijf is het inmiddels 26 juni en gaan we a.s. weekend ivm met een verjaardag van een vriendin naar Limburg op een camping met zwembad. Dat is wel nodig want het wordt rond de 32 graden daar.

Even verder ter info. Ik ga overwegen om met dit blog te stoppen en alleen voor me zelf te schrijven. Zal het officieel melden als het gaat gebeuren.



Reacties

Reacties

Jan Wijnveld

Het is weer een leuk verhaal en het zou jammer zijn als je het blog gaat stoppen.

Helen

Dat zou jammer zijn om te stoppen met het blog. Hoewel ik niet zo'n reageerder ben vind ik het altijd leuk om te lezen en om de foto's te bekijken. Omdat ik je ook op Fb volg reageer ik soms daar. Als je er niet mee stopt beloof ik om vaker te reageren ...please..please

Joost

Weer met veel plezier de verslagen gelezen en de foto's bekeken.
Ook in het noorden van Duitsland kun je veel meemaken.
Denk aan de uitgestrekte natuur en natuurlijk Spreewald.
Ook het noodgedwongen verblijf bij HET benzinestation en de min of meer afhankelijkheid van stroom.
Tot ziens.

Lucia

In Bad Schandau vorig jaar fietstocht langs de Elbe begonnen. Leuk om deze reis veel te lezen over plekken waar wij ook waren.
Hoezo stoppen met de blog! Ik stem tegen ?
Groeten uit een tropisch Eifelgebied pffffft

Truus Kerkhoven

Waarom ga je stoppen.
Ik stem tegen 🤔🤔😭🤭

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!