mariannemulders.reismee.nl

Doha divers

13 maart fotograferen , zwemmen, lunchen in de Soek, naar het museum of moslim art, appartementen bezoeken voor onze expat en happy hour in een hoge hoteltoren intercontinental . Dus weer een bijzonder dagje. Morgen moeten we onszelf vermaken want Tim gaat weer werken.

Het appartement ligt in het zakencentrum dus ook veel hoge torens. Het hoogste gebouw is 320 meter hoog maar daar zijn we (nog) niet geweest.

Dus Ank en Tim gaan zonnen en zwemmen en ik fotograferen. Maar het is met 30 graden eigenlijk al rond 10.30 heet althans voor mij. Ik kom terecht in een gloednieuw gebouw om even in de airco te zitten. Blijkt een expositieruimte te zijn en er zijn gebedsruimtes, maar het is net geopend. Opvallend is hoeveel glas er in Doha in de gebouwen gebruikt wordt , veelal heeft het een kleur, is warmte en zonwerend. Volgens Tim is in dit land natuurlijk veel zand voorradig en dat is de voornaamste grondstof van glas.

Ik kom langs veel hotels en je ziet hier veel vrouwen volledig gesluierd altijd in het zwart. De Qatari mannen lopen in lange witte gewaden en op hun hoofd een sjaal vaak in rood wit of zwart wit. En daaroverheen 2 zwarte ringen. Ook veel jonge vrouwen lopen volledig gesluierd rond. Wel allemaal met IPhone etc.

Blijf het toch bijzonder vinden maar Tim is van mening dat het hun cultuur is en dat wij westerlingen geen vingertje moeten opsteken! Hij heeft de juiste houding om hier te werken met mensen van allerlei nationaliteiten en gewoontes.

Tussen de middag gaan we naar de Soek, echt origineel, de gebouwen zijn gerestaureerd. Ziet er heel mooi uit. Grote moskee op het plein ernaast en een ondergrondse parkeerplaats. In de soek is een eetgedeelte met allemaal restaurantjes. Verrukkelijk gegeten! Hier mengen zich alle bevolkingsgroepen bijzondere sfeer zuidelijk en oosters. Aan de overzijde ligt het museum of Islamic art. Een bijzonder gebouw architectonisch hoogstandje vooral de binnen zijde. Water, doorkijkjes, hoge glaswanden en binnen was er een expositie over de vrouw in Iran in de afgelopen 100 jaar.

Om 17.00 zijn we met Tim en de makelaar appartementen gaan bekijken.. Hij woont momenteel nog in het appartement dat door zijn baas gehuurd is voor alle mensen die kort of iets langer in Doha moeten verblijven. Wij mochten daar ook zijn. Volgende keer zullen we Tim in zijn eigen woonomgeving gaan bezoeken. Het bevalt hem hier goed. Dubai waar we ook waren, is veel groter, toeristischer etc. Doha is kleiner en gezelliger.

De appartementen die het betreft liggen in een woonwijk waar middenin een jachthaven is met erlangs wandelpromenades en terrasjes en heel dure boten. Het lijkt wel Monte Carlo of Monaco . Gezellig en sfeervol met palmen en bloemen itt tot waar hij nu zit tussen de kantoren.

Dus het worden voor hem spannende weken met officieel emigreren per 1 april.

Na al deze spanning weer even ontspannen. We gaan naar de hoge hoteltoren van Intercontinental waar op de 54 ste verdieping een loungebar is met happy hour. Het tweede drankje gratis. Mooi in het donker over de stad uit kijkend.

Jetty

Zo krijg je weer een wijze les van je kind! Compliment voor de opvoeding! Wel weer een discussie waard!
Spannende tijden voor Tim!
Veel plezier nog de komende dagen!
Hier wordt het lente! Heerlijk! ????????????

Rob

Toch wel bijzonder, binnen een paar weken van de koude naar de hitte. Van sneeuw naar zand. Ik vond de forten in Oman geweldig om in rond te lopen. Het rondkijken in de souk en het lekkere eten in kleine simpele restaurantjes, geweldig. Geniet er maar van. En natuurlijk veel foto's maken!!!

Lidy

Wat fijn dat Tim zich zo thuis voelt, de cultuur zal ook zeker onderdeel van het sollicatiegesprek zijn geweest. Geniet nog maar ff van de warmte, het is hier koud! X

Krijn

Fijn gevoel moet dat zijn, als je zoon het zo goed "doet".
Daar mogen jullie trots op zijn.
Wederom mooie foto's bij dit exotisch avontuur.
Leuk dorp, dat Doha !

Piet bakker

Dat klinkt fantastisch zeg.
Die Tim he!