mariannemulders.reismee.nl

van Amsterdam naar Tromsø

Noord-Noorwegen, het is over de weg 3033 kilometer. En wij waren er in een kleine 6 uur. We kwamen rond 16.00 aan en het was donker. En jammer genoeg dooide het, veel natte pap sneeuw. Tromsø is de grootste stad op deze hoogte (noorderbreedte) 300 km boven de poolcirkel Morgen gaan we op verkenningstocht.

Wat zo’n dag als vandaag bijzonder maakt zijn de landschappen die onder je ogen voorbij gaan. Van het Noordzeekanaal bij IJmuiden en de rook van de staalindustrie, de afsluitdijk en de eilanden. Dan bewolking en voor we landen in Oslo het besneeuwde landschap met heel veel water. En naar het noorden gaat langzaam de zo’n onder en zien we een sfeervol besneeuwd landschap. Dus de eerste fotoserie is een beeldverslag uit het vliegtuig.

Nou wat ik me niet had gerealiseerd is dat je internationaal vliegt en dan uit die terminal in Oslo moet naar de domestic flights. Dus koffers van de band en weer opnieuw inchecken en dan zie je op de borden hoeveel binnenlandse vluchten er zijn in dit langgerekte land.

Overigens Ank is weer beide keren uit de rij gehaald, gefouilleerd en de handrugzak moest uitgepakt. Hoe is het mogelijk? Zo’n grijze bejaarde dame maar ze zijn natuurlijk bang dat zij undercover wordt ingezet zeker nu ze ook allerlei apparatuur bij zich heeft. Zou zo maar kunnen met het politieverleden.

Van het vliegveld in een expres bus naar het hotel in het centrum en dan uit eten. Heerlijke witvis met gepofte aardappel en groente en een pul bier (0,5 liter) 10 euro. Bijzonder was dat we moesten afrekenen terwijl we bestelden alsof het Macdonalds was.

Voor het slapen even op de noorderlicht app gekeken en die geeft aan dat er vrijdag de 19e rond 19.00 een go is, dus noorderlicht. Ben benieuwd of die voorspellingen ook werken.

Nu vroeg naar bed en morgen het vervolg.

Lucia

Wel raar dat Ank steeds uit de rij wordt gehaald. Ik zou eens vragen waarom aan de douanier.
Al een eind op weg dus. Wij volgen op afstand.

Hanneke v.d.S

Hoi Ank en Marianne
De reis is goed begonnen
De eerste foto's zijn al veelbelovend.
Ik kijk uit naar het volgende verslag .

Elly

Wij volgen jullie vanuit Dubai, leuk om te lezen en de foto's te zien! Veel plezier!

hanneke v.d. s

Wederom is het volop meegenieten van jullie belevenissen en indrukwekkende foto's.
Het lijkt me een druk programma, maar jullie halen eruit wat erin zit!
Blijven genieten...