mariannemulders.reismee.nl

2e deel van de week in Petracos.

Javea woensdag 13 september 2013.

Vandaag gingen onze gastheer en gastvrouw naar Spaanse les in Javea.

Wij werden aan het strand afgezet. Voor een lekker kopje koffie gezeten in launch fauteuilles met uitzicht op zee.

In deze baai was er flinke branding i.t.t. de baai waar we gisteren waren. Dus golfsurfers.

In Javea staat een bijzondere kerk. Gebouwd in 1968 echter nu nog heel modern. Foto\'s komen als ik thuis ben. Ik heb voor een week niet mijn laptop meegesleept.

De naam van de architect kan ik niet vinden op internet??

Weer buiten aan zee geluncht met tapas en terug naar huis. Daar aten we een vrucht die we beiden nog nooi gezien hadden, de cherimoya . Smaakt vanille achtig, met veel pitten.

Donderdag14 november.

Vandaag een eind gelopen bergopwaarts. Ongeveer 400 m overbrugd. Mooi pad tussen allerlei vegetatie door en boven op de berg is er een restaurant. Heerlijk buiten in de zon gezeten en gegeten. Onderweg kom je dan natuurlijke bronnen tegen met helder water.

Bij dat restaurant verzamelen veel pensionado\'s om te lunchen. Er wordt wederom Spaans, Engels en Duits door elkaar gesproken. Volgens Sjako wonen er in deze omgeving wel 1 miljoen buitenlanders.

Vrijdag 15 november

Langzamerhand wordt het iets frisser, maar het huis kent vele zonnige plekjes met en zonder wind.Heerlijk nog genoten van de warme zon, de kookkunsten van onze gastheer. Want onze gastvrouw ligt met koorts op bed. \'s Middags wederom een wandeling gemaakt.

(Blijkt dat SNP natuurreizen naar dit gebied wandelreizen organiseert. De routes zijn goed aangegeven. Je merkt dat je conditie, balans toeneemt naar mate je meer loopt in dit terrein met veel stenen en hobbels.)

En dan begint het te regenen. Hagel en de volgende ochtend ( zaterdag 16 november) als we met de bus naar het vliegveld rijden, ligt er sneeuw in de bergen en is het behoorlijk afgekoeld.Maar als deze storing voorbij is kan het overdag zo weer naar de 20 graden gaan. Er wordt hier gesproken over een tweede lente in het jaar.

We rijden langs de kust prachtige sfeerbeelden . De zon die achter dreigende luchten uit komt.En voor ons liggen de hoge flatgebouwen van Alicante. Met overigens op de achtergrond bergen met sneeuw in het hoogste gedeelte.

De terugreis verloopt met een uur vertraging en ook in Nederland moesten we lang op onze koffers wachten.

Thuis gekomen kregen we een fotootje van uit Spanje. Sjako was teruggereden na ons weggebracht te hebben, door de bergen en in de sneeuw terecht gekomen.