mariannemulders.reismee.nl

Zuid-Frankrijk 3 15-17 oktober 2021

Vanaf 15 oktober bezoek pedicure.

Bijzonder bezoek: pedicure en pedoloog is hier een beroep en een papiertje.

Ik bespaar jullie de details van de behandeling maar mijn teen zit nu fiks ingepakt en tot zondag mag het er niet af. Dan nog een keer spoelen en steeds pleister er om heen blijven doen.

Let op het zand in de woestijn, was het advies!

Nu ben ik altijd al heel voorzichtig met strand en loop niet vaak op blote voeten ivm infectie gevaar!


Daarna kwam er een bericht binnen van de reisorganisatie: wij hebben als nog een PCR test nodig! Tja zoeken in het Frans om een afspraak te maken. Samen met Google translate is het gelukt.

Ank om 10.50 op de 20 ste en ik op dezelfde datum om 11.00 uur in Sete en Iemand in nl die Frans spreekt laten kijken naar de bevestigings mail of het klopte.

De check inn op de boot is om 14.00 uur op de 21ste dus hoop dat de uitslag binnen is. Knijp, knijp dat we beiden negatief zijn!

Dan is er op de 21 ste s ochtends om 11.00 uur op 18 km van de haven in Sete een ontmoeting met de medereizigers en het echtpaar dat de reis begeleidt.

Dat adres kreeg ik in coördinaten! Oei! Ik dacht dat we dat nog uitgelegd kregen .

Bellen met nl. Uiterst vriendelijk werd mij aan de telefoon even vlug verteld wat ik moest doen.

Ja en dan is er dan verschil per land in welke richting de coördinaten moet instellen west of zuid bv. En dan kunnen coördinaten op 3 manieren geschreven worden.

Help help!! Nu maar duiken in wat dit allemaal betekent en onze zoon heeft mij al de link naar de parkeerplaats omgezet naar het vertrouwde Google maps!!!

Wij moesten voor deze reis een Garmin aanschaffen, de reisorganisatie laadt daar de route in.

Later de organisatie aan de telefoon. Met de Garmin erbij heeft de eigenaar mij geïnstrueerd hoe ik dat ding moest instellen.

Bij het invoegen van de coördinaten kwam ik een cijfer te kort . Ja dan moet er een 0 achter. Ja dat moet je allemaal maar weten.

We zullen zien!!! Of we ergens komen . En ergens , het liefst op de juiste plaats ?.


Za 16 oktober en 17 oktober

Weer naar het dorp , koffie drinken, boodschappen doen, meer dan 4 liter water en of wijn kunnen we niet slepen per keer.

Op de camping kun je op zaterdag frites en een hamburger bestellen . Dus hoefden niet te koken .

Werd “aan huis” bezorgd!

Op zondag is er een echte markt .

Olijven kraam, de mevrouw met de kaasjes, groenten, honing maar dat hebben we niet gekocht is teveel gedoe en geplakt in zo’n klein huis. We waren te laat voor de muziek . Ik had geen wekker gezet en werden om 10.45 wakker. Oei dat werd haasten .

Bij de groenteboer cantharellen gekocht. Met een uitje in de olie gebakken en een beetje pasta erbij . Heerlijk.

Iedere 3 dagen wordt het toilet leeg gemaakt.

Vandaag dus en dan poets ik gelijk de wc, wasbak , vloer etc. En zelf mocht ik nu douchen en ging de pleister van mijn teen. Voelt goed nog even afwachten bij het lopen. Morgen is het wasdag

(kleding). Kosten hier 1 machine en 1 keer drogen 10 euro. Zijn nu ruim een week onderweg. Thuis gooi ik alles snel in de was maar hier kijk je minder nauw. En ben benieuwd als we niet veel op campings zitten hoe dat dan gaat. We hebben wel wat voorraad bij ons hoor. En een wasemmer die de was kan schudden tijdens het rijden.

En in dit droge klimaat hang je s avonds bv een natte theedoek op en de volgende ochtend is hij droog.

Verwacht dat het volgende verhaal verstuurd gaat worden als we op de boot zitten donderdag. En alle gedoe achter de rug is!!! Keep fingers crossed.

Dus even geen bericht.



Reacties

Reacties

Lidy

Ik zal voor jullie duimen!

Jacqueline van den Bergh

Sterkte met alles, en met de oversteek. Ik heb de grootste bewondering voor jullie, en ben zeer benieuwd naar jullie reis in Marokko...

Ineke

Nou ik duim mee, zal allemaal best goed komen. Maar wat een gedoe allemaal joh.
Vind het steeds knapper van jullie .wat een avontuur. Succes ook met je teen.

Trudi

Zo-o-o-o dat klink allemaal nogal wat! Ik duim aan deze kant van de aarde! Sukses!

Trees

Spannend maar het gaat jullie lukken

Jetty

Oh, Marianne! Wat een gedoe met coördinaten .... blij dat ik niet in jullie schoenen staat! Je moet ook overal verstand van hebben. Gaat vast lukken!
Heel veel toi-toi met de testen!

Mieke

Komt allemaal goed. Vertrouw er maar op.

Simone en Ernst

Fijn dat het met de teen gelukt is! Klinkt weer heel goed allemaal!

Grady

Wat een begin van jullie reis. Een heel goede oversteek naar Marokko gewenst, en een mooie reis!

henri noorlander

Ha ha.....ik moet wel lachen om jullie berichten. Ik hoop wel op avontuurlijke verhalen als jullie de oversteek hebben gemaakt. Het lijkt nu wel een verslag van het leger des Heils: mensen die niet willen douchen, ontstoken tenen hebben, zich voeden met fast-food en zich onvoldoende voorbereiden op uitdagingen en niet weten hoe een apparaat werkt. Nou maar hopen dat de bijeenkomst samen met mensen is die allen gezond en non-covid-geinfecteerd zijn, anders loop je al wat op voor je op de boot zit. En verdiep je nu even in de coordinaten....straks zit je op Texel omdat Ernst google omgedraaid op z'n laptop had staan. Zou toch zonde wezen!
Heel veel sterkte.

Wilma

Ben blij te lezen dat je teen goed voelt. Houden zo!
Heel veel succes met de coördinaten en een goede reis!

Jopie en Krijn

Weer leuk verhaal uit je teen gezogen.

Addy

Wat gezellig om jullie verhalen weer te lezen,je moet er straks maar een boek van maken.?Heel veel succes met de volgende route en niet zee ziek worden hè.
Groetjes liefs Addy.

Karin

Petje af voor jullie moed!! Succes verder en duimen voor negatieve pcr!!!

Wil Scheepbouwer

Hoorde van Addy over jullie nieuwe avontuur. Spannend! Heel veel reisplezier nog.
Gr.Wil

Irma

Wat ongelooflijk spannend toch allemaal weer! Respect voor jullie hoor!
Succes met de oversteek......
gr.Irma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!