mariannemulders.reismee.nl

Vlieland 28-30 augustus 2020

28 augustus

Met de boot om 9.00 uur naar Vlieland. Voor ons luxe types is het even nadenken. Wat nemen we mee voor 2 nachten naast medicijnen, cadeau’s voor de verjaardag en toiletartikelen. Want alles moet op de rug. We hebben achterop de fietsen snelbinders maar die zijn zo strak dat er niets onder past behalve een jas of dunne tas met niets erin haha. Dus natuurlijk geen handdoeken en geen shampoo, etc. Want dat zal wel in het hotel aanwezig zijn!

De wekker om 7.00 uur gezet, brood gesmeerd dat eten we op de boot hopelijk met koffie daar en een banaan om toch iets in mijn maag te hebben. Buiten giet het en verandert mijn positieve kijk op die mooie fietsen opeens in ....... Tja we zullen toch naar de boot 10 minuten moeten fietsen en een mens kan flink nat worden in die 10 min is onze ervaring. Wel een goede regenjas maar we zijn niet van regenbroeken etc. Op de boot en bij toegang de Corona regels. Hadden op de boot een mooi plekje met uitzicht, ramen tot aan de grond, maar na een tijdje werden wij rondom in beslag genomen door een grote familie. En groot in letterlijk en figuurlijke zin. Veel mensen 16 stuks, maar ook veel jongelui die stuk voor stuk allemaal zowel lengte als in breedte aan de maat waren. En dan gingen er zakken met brood, koeken, mars etc. rond. Zo ongeveer over onze hoofden heen. Hoezo 1,5 meter!

Aan de wal werden we verwelkomd door de familie. En die brachten ons naar het hotel. De Bruin. Ank moest snel spullen afgeven want zij ging met de anderen oesters plukken. Een excursie op het wad. Laarzen aan en oesters loshalen uit de kluwen aangespoelde schelpen, aldus ank. Uiteindelijk hebben zij ervoor gekozen om de oesters mee te nemen en die hebben we bij de lunch genuttigd natuurlijk met een glaasje. Uiteindelijk een oester genomen en zo vers zijn ze wel heerlijk, want verser kan niet. Ik heb niet mee gedaan met plukken maar samen met mijn kleinkind en zijn moeder in het hotel gezellig koffie gedronken. Ik had hem ook al 14 dagen niet gezien. Heerlijk altijd weer. Op de fiets naar het mooie boshuis waar zij logeren.

Er waren bubbels en taart allemaal omdat onze jongste zoon 30 werd. Even naar het strand, de jongelui zijn de zee in gedoken. Terug naar het hotel en s avonds in het Badhuys uit gegeten.

Dag 2 29 augustus

Heerlijk uitgebreid ontbijten in het hotel. Daarna aan de wad kant gelopen, winkelen overal 50% korting. Dus nieuwe broeken gescoord. In het hotel is er een Spa plus zwembad met stream, natte en droge sauna, voor gasten open tussen 17.00 en 22.00 en voor 17.00 uur per uur te boeken . Dat had ik gedaan dus om 13.00 uur zwemmen met de hele familie. Tegen zo’n stroom in zwemmen is nog een ding.

Iedereen vond het heerlijk, alles is benut. Ik mee in de natte sauna, die andere vind ik veel te heet! En opeens is het heerlijk weer, de zon breekt door, in de duinen bij de Bolder wijntjes en biertjes gedronken. Echt vakantie! En steeds komen de verhalen over hoe druk het normaal is als het “Into the great wide open” festival er is. Veel meer mensen dan. Geen plekje op Vlieland meer te krijgen. Opfrissen en dan vroeg eten dan kan die kleine schat op tijd naar bed. Net een jaar oud en dan kun je ze toch niet meer overal laten slapen en is een redelijk slaapritme van belang. Mosselen gegeten met frites. En overdag ook nog ijs. Oei oei dat wordt na de vakantie weer een strak regime.

Zondag 30 augustus vertrekdag

Ontbijt in het bos huis. Bij het kampeerterrein Stortemelk staan in het bos vlakbij het strand 18 moderne houten huizen. Zes unieke ontwerpen. Interieur en exterieur mooi afgestemd in hout en kleuren. Ramen tot op de grond alsof je zo in het bos zit. En op de naast gelegen camping is een redelijk grote supermarkt maar natuurlijk alleen in de zomer. Het hotel is ook prachtig maar wij slapen aan de voorzijde en de kamers zijn erg warm. Was ik blij dat we er niet logeerden in die tropische dagen dan was het niet te doen. En blijkbaar Hastingsbedden. Werd ons verteld via Facebook. Wij dachten: “wat een vreselijke bedden”. Heeel zacht, wij slapen het liefst hard! Zo zie je maar wat voor de een luxe is, is voor de ander minder. Na een heerlijk ontbijt werden we door zoon en schoondochter naar de boot gebracht en uit gezwaaid. En die lieve kleinzoon zien we nu drie weken niet ?. Uiteindelijk de boot vervroegd ipv 16.45 nu die van 11.45. Kunnen we in Harlingen op ons gemak de bus weer vervoer klaar maken. En een beetje opruimen. Gaan vanavond naar Waskermeer waar we op bezoek gaan bij oude buren van de kop van ‘t Land.

Jet Baars

wat heerlijk weer om al die verhalen te lezen! En genieten van jullie kleinzoon natuurlijk 😍

Trees

Dat waren een paar gezellige dagen zo te lezen

Tjepke

Leuke herinnering weer!
Hele gezellige avond vanavond en goeie reis verder!

Ineke de Bruin

Heerlijk weer, ik ben benieuwd hoe het jullie verder vergaat in deze onvoorspelbare coronatijden, maar de eerste dagen waren prima zo te lezen, fijne reis

Mathilde

❤️ klinkt als heerlijke dagen. gefeliciteerd met Ernst nog!