mariannemulders.reismee.nl

Woensdag 13 tot en met zaterdag 16 februari Dubai Marina, Al soufouh first etc.

Op woensdag hebben we vooral lopend boodschappen gedaan, bij het zwembad gezeten en in de middag aan het strand gezeten. Daar aan de boulevard achter het appartement Club Vista Mare zagen we vele roeiboten. Ik ben er naar toe gelopen en een praatje gemaakt met de man die de zaak beheert/ verhuurt. Hij blijkt een Pakistani en al 20 jaar in Dubai te wonen. De boten zijn van een roeivereniging die in Dubai Creek een hoofdvestiging heeft en hier een soort dependance. Er ligt echt een enorme boot, de 8 zoals we zeggen. Maar ook skiffs. De zee is hier zodanig kalm dat je mooi kunt roeien.

Donderdag 14 februari . Onze zoon heeft nog een vrije dag genomen. Eerst zijn we samen wezen sporten gezellig dat gebeurt natuurlijk nooit. Aansluitend zonnen en zwemmen en ’s middags naar Marina Bay. Het gebied in Dubai waar veel boten liggen en rondom hoge gebouwen dicht op elkaar staan in allerlei maten en soorten . De meest bijzondere soort is een gedraaid gebouw. Soort kurkentrekker.

“De Cayan Tower, voor de opening bekend als Infinity Tower, is een wolkenkrabber die gerealiseerd wordt door het bedrijf Palma Real Estate in Dubai in de Verenigde Arabische Emiraten. De constructie van het 330 meter hoge gebouw begon in februari 2006 en is opgeleverd in 2012. Het gebouw telt 73 verdiepingen en zal 's werelds hoogste gebouw worden dat 90° draait om zijn eigen as.”(foto)

Er wordt hier verteld dat het heel onprettig is om er in te wonen. In je huis schijnen er pilaren te staan ivm de fundering. Je kunt in dit gebied rondwandelen, varen (duur) of fietsen huren. Er staan aan de waterkant foodtrucks en er zijn overal gezellige terrassen maar hier wordt geen alcohol geschonken. Opnieuw een wereld op zich. S avonds op het terras bij het appartement met elkaar aan de rode wijn, whiskey kortom gezellig maar iets te veel gedronken. Niet uit wezen eten omdat op Valentijns dag met menuutjes men er probeert een slaatje uit te slaan.

Vrijdag de 15e De jongelui slapen uit. Het weekend begint hier. Dus langzaam aan, zwemmen en einde van de middag zijn we met Uber naar Al Soufouh First gegaan. Dit is een soukh maar dan recent gebouwd. Kan niet vinden wanneer maar toch al 10 jaar is de schatting. De bouw met de houten stokken zagen we ook bij de gerestaureerde soukh in Doha Qatar.Ook hier weer watertjes, overdekte gangen, maar ook buiten langs het water, trapjes, terrassen kortom sfeervol. En wat is er toch een hoop te zien. Veel winkeltjes met de klassieke souvenirs.We gaan eten en bier drinken bij het Belgian Café. Hoegaarden, Leffe dubbel en ik houd het bij wijn. Een heerlijke schotel vooraf met lekkere snacks, oh oh daar gaat de lijn weer! En hoofdgerecht voornamelijk vlees met Belgische frites. Terug weer met de taxi. Hier wordt bij alcoholgebruik altijd een taxi genomen, een goede gewoonte.

Zaterdag 16 februari Buiten de deur ontbijten. Dat is voor ons nieuw. Gebeurt nooit. Weer een andere keten, namelijk Shakespeare en co in weer een ander winkelcentrum namelijk Battuta mall. De naam van een Arabische ontdekkingsreiziger die in veel landen is geweest. De entree van het winkelcentrum is Chinees aangekleed, er zijn Egyptische en Tunesische straten. Oh ze maken hier van alles een soort Efteling. Shakespeare en Co is oud Engels ingericht. En heel veel keuzes in soorten ontbijt. Dan nog boodschappen doen en zwemmen. Het is bij het opstaan grijs en het lijkt alsof er laaghangende mist is. Er is meer luchtvochtigheid maar rond de middag komt de zon weer. Morgen nog een dag en daarna weer naar het gewone leven.

Lidy

Wat een heerlijke vakantie, gezellig en vertrouwd en toch veel te zien. Leuk Ank als vanouds toch de sportiefste! Jullie komen in een lenteachtig nederland terug.

Lidy

Sorry zus, jij stond op de loopband maar daar was geen foto van.....

Sjanie

Dat is genieten van jullie verhalen en foto’s, bedankt!

Lucia

Zo te lezen en zien hebben jullie het gezellig met elkaar en heerlijk weer.
Geniet maar van se laatste dagen.

Lia Leewes

Oh wat hebben jullie het fijn.
Genieten maar.

Helen

Dat wordt Efteling zegels sparen als jullie thuis zijn...

Hilda

Lieve meisjes,

Heb met tussenpozen jullie verhalen gevolgd en de ( altijd wee mooie en interessante) foto's bekeken.
Jullie hebben duidelijk zeer genoten van het verblijf bij Tim en zn vrouw en weer veel geien en beleefd!
Wij hebben het ook erg gezellig in Panama en hebben genoten van onze 4 dragen Guatemala!
Vandaag een uitvoering van Jetje en haar klas mogen bijwonen op school. Prachtig al die kleine hummels (5/6) en Jet als een van de " brutaalste" natuurlijk! ( van wie zou z e het hebben?)
Volgens de krant hebben jullie nu bijna Dubaise temperaturen in Nederland?
Geniet van het Nederlandse voorjaar !
Liefs Hilda en JW