mariannemulders.reismee.nl

Pech

Hemelvaartsdag 9 mei
En wij hebben panne!
Uiteindelijk vanochtend koelvloeistof gekocht en tot maximum bijgevuld.
We wilden net weer aan een berg route beginnen toen het lampje weer opflikkerde.
Omdat we niet ver waren bij een grote plaats, nu maar direct rechtsomkeer gemaakt en een Citroën garage opgezocht. 9 km terug maar zijn ze hier open op Hemelvaartsdag?
Gelukkig wel maar het was 13.30 en om 14.00 begint de lunchpauze tot 16.00 uur.
En dan blijkt dat niemand een woord Engels spreekt en wij kunnen tegenwoordig koffie en wijn bestellen in het Spaans maar dat is alles.
Google translate helpt een beetje maar niet echt.
Na veel gedoe worden we/de auto ingeschreven in het bestand. Paspoort, kenteken etc. Etc.
En dan brengt de monteur ons naar een restaurant waar we voor 9 euro een lunch kunnen nuttigen en we mogen om 16.00 terug komen.
Het zgn lunchrestaurant is een soort kantine met tafeltjes strak gerangschikt en alleen maar mannen die zitten te eten voornamelijk in blauwe bedrijfskleding. Met jonge meiden die bedienen. Snel en adequaat. Of we salata willen? En ik zie inktvisringen en frites passeren. Oké prima. Ongelooflijk aan de muren schilderijen nep. Van Gogh, grote stillevens. En een herrie, er wordt gepraat, gelachen en heftig geconverseerd. Het schaaltje olijven dat we krijgen terwijl we wachten , lijkt te trillen op de tafel van de herrie. Het eten is degelijk friteszaak niveau.
Lopend terug naar de garage. Daar worden we gestald in een ruimte met roomwit leren bankstel, de tv wordt aangezet. In tweede instantie zie ik een groot aquarium zo groen dat je bijna geen vis meer ziet. Na anderhalf uur ga ik maar eens kijken beneden waar de garage is. En dan zie ik dat de bus op de brug staat en wordt mij geshowd waar het probleem zit. Althans het licht schijnt op een plaats waar het lekt. In een stortvloed van woorden wordt mij uitgelegd wat er aan de hand is. Maar ja …. No comprendo…..
Wat nu weer Google translate en na veel gedoe ben ik erachter dat er iets besteld moet worden, een slang. Perhaps manana!!
Langzamerhand raak ik in paniek.!
Ik heb al 4 keer het 24/7 nummer van centraal beheer gebeld!
En een bericht: ‘Omdat het een officiële feestdag is, zijn wij gesloten en kunnen wij u niet helpen!’
Dit kan toch niet 24 uur 7 dagen service!?
Dan maar weer ouderwets terugvallen op de ANWB noodnummer en dat gebeld.
Daar komt direct iemand aan de tel. De jongeman gaat mij terugbellen, hij zoekt een collega die Spaans spreekt. Adequate reactie! Daar heb je wat aan.
Na 5 min word ik gebeld. Ik leg uit wat er aan de hand is. Zij spreekt met de garage en weer met mij. Het gaat inderdaad om een slang die er misschien morgen is of anders maandag brrr.
Maar verder kan ze niets voor mij doen omdat ik wel lid ben maar niet bij hun verzekerd.
Zij geeft mij nogmaals het noodnummer van centraal beheer en waarom weet ik niet maar ik zucht om het bericht over Hemelvaartsdag en voor ik ophang hoor ik dat het bandje verder loopt en zegt dat in geval van nood ik een 1 moet indrukken.
En krijg ik iemand aan de lijn die mij vertelt dat hij mij met eurocross gaat door verbinden. Die regelen dit soort zaken voor hen.
De mevrouw geeft aan dat ik maar een hotel moet zoeken maar zij weet weer niet of ik het vergoed krijgt. Ik word steeds kribbiger. Controle verlies. Ik regel mijn zaakjes liever zelf.
De mannen in de garage hebben wel met ons te doen. Nu moeten we uit de camper halen wat we nodig denken te hebben . Voor mij heftig gezien mijn medicatie. Denken, opletten, geen fouten maken. Vlak voor sluitingstijd 19.00 rijdt de monteur ons naar een hotel om de hoek.

Goed hotel, gegeten, geslapen, ontbijten wandeling in de buurt en telefoontje afwachten. Dat komt rond 12.15. Helaas onderdeel is er nog niet. Dan de stad in. Hebben ons door een taxi in het centrum laten afzetten. En zijn omhooggelopen naar de burcht. Er liggen daar opgravingen uit de Romeinse tijd. Alles prachtig gerestaureerd, het centrum van de stad aangrenzend is ook werelderfgoed unesco. Opvallend weinig toeristen. Veel paleizen, kerken etc.
Maar toch loop ik niet ontspannen , lees dan ook nog dat we niets vergoed krijgen pas als reparaties langer dan 4 werkdagen duren. Nou ja ik kan niet goed tegen de onzekerheid.
Uiteindelijk om 18.30 krijgen we bericht dat de bus op vrijdag in orde en af is pffff.
Bij de garage zou ik geneigd zijn de mannen te omhelzen uit dankbaarheid en de kosten vallen ook nog mee. Afrekenen en naar d camping op 12 km. Overigens een caravanpark met heel veel staplaatsen. Een enorm zwembad dat volloopt voor gebruik. Hier wil je zo gauw mogelijk weg.
Jullie missen nog het Granadablog maar ik was voller van dit verhaal.



O

Reacties

Reacties

Lucia

Ach, je maakt weer wat mee. Beter op deze manier dan dat de motor het begeeft in een haarspeldbocht oid. En geen opflikkerende lampjes meer. Gewoon weer verse doorstart van de vakantie. Nog even te gaan gelukkig.

Lia Leewes

Dit is dan een leermomentje. Er bestaan geen zekerheden. Zeker niet op reis. Je bent samen en vergeet je humor niet he?

Mathilde

Ach wat een pech verhaal. Zo fijn dat jullie vrijdag weer en route konden! X

Leonie

De insuline is echt stressen, maar verder toch weer een mooi avontuur! En meiden: relax, manana, manana ( staat raar zonder golfje op de 1e n)!

Ernst

Gelukkig viel het uiteindelijk allemaal mee! Is ook maar saai als alles alleen maar goed gaat toch ;-)

Lidy

Het zijn vaak de mooiste momenten tijdens reizen; de onverwachte verrassingen die je tegen komt en tja die kunnen ook af en toe minder leuk zijn. Het is in ieder geval geen sleur, dan maar even geen controle ;) x

Bertie

Marianne en Ank ik ben steeds weer onder de indruk van jullie probleemoplossend vermogen, zowel verbaal als digitaal. Steeds weer een nieuwe mogelijkheid een nieuwe manier.."?.een gesprek, een app, een tel. nummer...Geweldig wat een improvisatie-talent en creatieve ideeën...Tja zo kom je wel de wereld rond! Nog veel plezier..... we volgen!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!