mariannemulders.reismee.nl

Costa Brava 2.0

Costa Brava
Deze naam klinkt voor mij fout in mijn oren! Ik heb er uit de seventies negatieve ervaringen mee n.b. van horen zeggen. En nu ben ik er 45 jaar later. Hoe een mens, ik dus, een totale regio over een kam kan scheren en dan besluiten er niet naar toe te gaan. Er waren veel interessantere plekken op de aarde om te bezoeken.
Vanmiddag zit ik in een kleine baai met een zandstrand omringd door rotsen en aan het strand
kleine restaurantjes. Het is zaterdag, borreltijd en de Spanjaarden drinken een glaasje. Ik hoor
zowaar alleen Spaans. Is dit nu die regio waar vroeger half Nederland naar toe ging?
Inmiddels zijn de Nederlanders gezakt naar zuidelijk of midden Spanje daar waar je kunt landen met het vliegtuig vanuit Rotterdam. Heerlijk deze ongenuanceerde meningen, ik heb er zin in.
We zijn begonnen met reizen uit onze, vooral mijn comfortzone. Twee nachten geen gerieflijke
camping met schoon toilet en douche. Nee camperplaatsen, zo?n nieuw fenomeen. De babyboom generatie heeft blijkbaar geld en een camper is het nieuwe speeltje. Maar back to basic? Integendeel De bussen zijn zo luxe en duur dat niemand meer vrij durft te gaan staan want je kunt wel …….
Bestolen of overvallen worden.
?Tja en jij dan? kun je zeggen. Terecht? Ik vind van niet want wij zijn de echte camperaars. Al
maanden camperen in 1980, zo?n mooie oranje volkswagenbus met hefdak. Op naar Turkije bij
voorbeeld. Of in 2000 een Mercedes bus naar het noorden van Noorwegen en terug via Zweden
onder andere. Iedere 20 jaar een andere. Heet dat trendsetters?
Nee gewoon liefde voor het reizen met een woonwagen, echte zigeuners.
Maar natuurlijk wel met internet want toen we moesten zoeken naar een andere camping omdat de eerste nog gesloten bleek te zijn, hadden we Google hard nodig. Het lijkt of de bordjes met
bewegwijzering verdwenen zijn. Ook dat is uit de zeventiger jaren. Alles vervangen door Google.

Reacties

Reacties

Lia Leewes

Wat heerlijk voor jullie om zo weer op pad te kunnen zijn. Geniet van het land de mensen en het heerlijke eten.

Jet Baars

Mooi verhaal weer! Veel plezier..

Trudi

Heerlijk je verhaal! Het is tog een mooi en "lekker" land. Geniet-ze.

Lidy

Gelukkig valt er nog heel veel te ontdekken, ook nabij!

Ernst

Oh oh, “vroeger” vonden wij altijd een camping zonder internet. Pagina’s dik camping boek mee, en kaart lezen. De jeugd kan al weer niet meer zonder Google zie ik! ;-)

Trees

Zo te zien zitten stonden jullie vlak bij Ampuias, Romeinse opgraving,heel bijzonder

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!