mariannemulders.reismee.nl

De laatste dagen

Een fout is in mijn vorige verslag geslopen. Het was zaterdag 2 december dat Tims vriendin vertrok en geen 3. Het is voor hun einde weekend en dan denk ik steeds dat het zondag is. Nu dus zondag 3 december. Wij hebben zondag eigenlijk niet veel bijzonders gedaan. Gewandeld, gezwommen en gekookt voor Tim. Het wandelen ging deze keer naar de 2e ring waar nog volop gebouwd wordt.

In de binnenkant van de eerste ring waar Tim woont is een wandelpromenade, met winkels en er liggen in de haven veel jachten. In de binnenkant van de tweede ring daar kun je wel lopen maar er zijn geen winkels en de binnenzijde is een zandstrand aan het water. Mooi al aangelegd. (Zie de foto’s).

Tussen de beide ringen in ligt een soort centrum winkels buiten aan de straat met terrassen waar vooral de Qatari komen. Wij gingen in zo’n zaak koffie drinken. Bij het bestellen bleken ze alleen maar Arabische koffie te schenken. En dat is geen Turkse koffie. Wat is het dan wel? Een geelachtig goedje. Meer een soort kruidenkoffie. En jawel hoor er zit kardemom in. We hebben het gedronken maar lekker ……. Voor mij niet.

Koken vis: nijlbaars en dan zou je denken uit Egypte maar op de verpakking staat Kenia!? Ik gegoogeld tot waar de loop van de Nijl gaat. Nou hij is 6671 km lang. En hij ontstaat als de witte Nijl in Rwanda. Nou weten we dat ook al. Het was een heerlijk stuk vis ongeveer 12.50 euro de kilo.

Tim ging ‘s avonds offshore, dit betekent dat hij dan meerdere nachten op een boot op zee is om zijn werk te doen. Hij wist nog niet wanneer hij thuis zo komen. Dus hebben we op zondagavond afscheid genomen. En dat bleek later ook het echte afscheid te zijn. Hij komt vanavond 6 december als wij weer thuis zijn ook weer thuis. Op zondagavond hebben we de kerstboom voor hem opgezet, die we in januari hadden afgebroken en opgeborgen.

Tja dat afscheid. Het gevoel dat je als je behoefte hebt niet even bij elkaar langs kunt gaan is verdrietig. Blijf het lastig vinden. Gelukkig is al duidelijk wanneer hij samen met zijn vriendin naar Nederland komt namelijk begin februari, dus over 8 weken. Maar het wordt het eerste in 30 jaar dat we niet samen zijn met de Kerst. Vorig jaar waren we met z’n allen in Qatar.We mogen ons gelukkig prijzen dat dit zo is. Nou dan er nog op uit op maandag en dinsdag.

Maandag 4 december en dinsdag 5 december

Zelf met Uber op maandagavond naar de Souk gereden. Daar rondgekeken. Zal ik wel oorbellen kopen, nee toch maar niet. Uiteindelijk hebben we daar een hapje gegeten en zijn zonder iets gekocht te hebben weer in de taxi gestapt. En toch nog niet naar huis. Even naar het Belgium café. Het was heerlijk buiten zitten op het terras en hebben gezellig een fles Zuid-Afrikaanse wijn besteld met een kaasplank. Heerlijk maar over de prijs praten we maar niet. Het was voor ons het afscheidsavondje want de volgende avond moesten we vroeg naar bed. Maar het lijkt wel als ik slapen moet dan gaat het helemaal niet. Dus er maar weer uit. Sliep uiteindelijk om 01.00 uur en de wekker ging om 05.00. Uiteindelijk was er nog gedoe over de vertrektijd van het vliegtuig. In al onze papieren stond 8.40 aangegeven. Maar het vliegtuig bleek om 8.00 uur te vertrekken. We ontdekten dit op het vliegveld terwijl we net een kop koffie en een broodje als ontbijt hadden gescoord. Rennend zijn we naar de gate gegaan en 5 minuten voor sluiting van de gate stonden we binnen. Dit is me nog nooit gebeurd. Ik ben overal eerder 15 minuten eerder dan te laat.En in Londen gebeurde iets dergelijks. Ik had op mijn instapkaart gekeken en zag Gate 17 staan, bleek dat het stoelnummer te zijn en er werd niet geboard en opeens ging er een lampje branden. Dus weer hard open naar de juiste gate. Het was duidelijk mijn dag niet.

Bert

Het zal inderdaad wel even wennen zijn om na 30 jaar geen Kerstmis met z'n allen
te vieren. Maar ja zo is het leven nu eenmaal niet alles gaat zo als je het zou willen. In ieder geval zien jullie ze weer in februari 2018.
Bedankt voor de brief en mogelijk tot ziens in Dordrecht.

lia leewes

Jullie hebben toch weer een mooi samenzijn met Tim gehad en zijn aanstaande bruid. Leuk om dit weer gezien en allemaal meegemaakt te hebben. Fijn feestdagen.

Trudi

En die Kaapzicht ch bl is hier helemaal niet duur..... Maar, jullie hebben er tog van genoten. Nu op naar de feestdagen met wie er wèl is en in febr. vallen jullie die andere twee ook weer in de armen. Heerlijk vooruitzicht toch!

Hilda

Lieve meisjes,
ja. afscheid nemen is nooit leuk. En niet "even langs kunnen gaan" nog minder.
We weten er alles van en ook wij vieren voor het eerst geen Kerst met ons nageslacht.
Marjo en Died hebben er (terecht) voor gekozen om deze keer met elkaar op stap te gaan in de regio van Panama. Met de auto een trektocht naar Costa Rica,
Wij zien ze misschien weer in maart, maar dat hangt nog van andere factoren af.
We troosten ons maar met "facetime"!!
Sterkte en tot snel!
Liefs Hilda_JW