mariannemulders.reismee.nl

Het einde van de reis

31 mei - 4 juni 2017.

Ja jullie hebben nog het einde tegoed.

Maar zo gauw je thuis komt gaat het gewone leven weer beginnen met alle drukte. Zoals mijn zus Lidy zegt: " In de camper heb je een klein huishouden en thuis een groot!" De nacht op de deze prachtige plek op de Splugenpass was fantastisch. Sneeuw, wisselende luchten en 's morgens weer zonnig. In het restaurantje naast de plek waar we geparkeerd stonden heerlijk gegeven, zij maakten daar zelf de pasta's en als afsluiting een heerlijke grappa.Alvorens we gingen eten zijn we nog een stuk het dal ingelopen. Naar mate je verder komt snel stromende riviertjes en dichtbij de sneeuw. Oh wat houd ik hiervan. Het idee ontstaan om de Alpen horizontaal te doorkruizen van Frankrijk naar Oostenrijk. Maar er zijn meer ideeën. De nacht verliep prima en om 7.00 uur kwam de zon al achter de bergen vandaan. Langzaam naar beneden gereden, een heftig weg. De draaicirkel van de bus paste precies in de haarspeldbocht. griezelig precies. Boven op de pas was de grens en reden we Zwitserland binnen. Niets te zien. Hoe komen we aan zo'n vignet dat nodig is om Zwitserland te doorkruisen.Beneden aan de afdaling is een dorp en in de supermarkt is dat vignet te koop en in een heel oud dorpscare een kopje koffie en dan op naar de volgende 400 km halverwege naar Limburg.

Uiteindelijk zijn we terecht gekomen in de noordelijke Vogezen. Het ging prima en snel. Een ouderwetse camping met een mooie wandeliomgeving. Op zaterdag hebben we in Limburg afgesproken dus besluiten 2 nachten na na te genieten op deze camping. Het weer is prima dus waarom niet. Op de rustdag s morgens een wandeling gemaakt naar een uitzichtpunt. Ja in een glooiend landschap. Na al onze ervaringen valt dit een beetje tegen (Blasé). Tja dat krijg je. Al veel gezien inmiddels. Op zaterdag de laatste 300 km en rond 13.00 uur in Limburg. Natuurlijk even langs de Geulhemmermolen en een wandelingetje naar de Putweg 16 mijn ouderlijk huis. Daarna naar Arentsgenhout waar Jos en Bertie wonen. Daar kregen we een gezellige ontvangst en s nachts toch maar in de camper geslapen. We kunnen nog niet niet zonder. Op zondag ter afsluiting zoals we begonnen zijn naar Anks broer op de camping in St.Anthonis en uiteindelijk om 19.00 uur thuis op zondag 4 juni.

Ruim 4000 km gereden. Op 2 dagen na 7 weken weggeweest. Voor ons niet de langste tijd tot nu toe maar bij 6 weken ligt voor mij toch wel de grens. Dan verlang ik naar huis en naar de kinderen. etc. Nou hoop dat iedereen weer genoten heeft. Wij in ieder geval en tot de volgende keer.


Reacties

Reacties

Lia Leewes

Eind goed al goed. Bedankt voor het reisverslag en de bijbehorende foto s van jullie fantastische reis.

Jopie en Krijn.

Dank voor de prachtige, jaloersmakende, verhalen en foto's.

Trudi

Weer heerlijk mee genoten van al je verhalen. Heerlijk! en dank-jullie-wel!!

Lucia

Het was weer leuk jullie op deze manier te volgen blijven doen.

Hilda

Weer Welkom terug, lieve meisjes! Heb weer genoten van jullie vehalen en zou ook best een poosje zo rond willen trekken. Maar krijg vrees ik, mijn JW niet mee?! Toen jullie weer in Dordrecht landden, was ik nog onderweg naar Panama.
Realiseer me nu, dat ik toch Ankie's verjaardag ben vergeten door de afleiding hier. Alsnog gelukgewenst lieve Ank en nog veel gezonde en gelukkige jaren met al je "dierbaren"!
Veel liefs, Hilda

Liesbeth

Geweldig mooie foto's en onderhoudende, boeiende story's. Ik heb genoten, dank.
En nu wil ik ook vakantie!

helen

Ik heb weer genoten van jullie verhalen en foto's.

Joyce Meeng

Ook ik heb met veel plezier jullie reisverslagen gevolgd en genoten van de mooie foto's.

Arjan

Alsof ik er bij was.
Weer bedankt voor het mooie reisverslag.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!