mariannemulders.reismee.nl

De dagen in Cagnes Sur Mer

Van 23-26 april

We zitten op een kleine camping vlak bij de bebouwing van Cagnes. Dit is een voorstadje van Nice. En bijzonder is dat Cagnes ook nog een heel oud deel heeft op een heuvel. Prachtig gerestaureerd met kleine smalle straatjes, trapjes en tegen de huizen klimmen oude bomen of struiken die nu grotendeels bloeien, pittoresk.

Terwijl we op dag een naar boven liepen, flink wat trappen, kwamen we eerst voorbij een oude begraafplaats tegen de heuvel gebouwd en waar hoog tegen de berg de urnen waren bijgezet. Vrij steile trappen voerden naar dat deel van de begraafplaats. Die hebben we maar niet genomen omdat we al die andere trappen nog moesten lopen. Het weer is bewolkt maar de temperatuur is goed, tegen de 20 graden. Boven gekomen een prachtig uitzicht over Nice en de zee en een gezellig dorpspleintje met natuurlijk koffie. Er is een soort klein kasteel en een oud huis van de familie Grimaldi.

We wilden dan naar het museum van Renoir in het centrum van Cagne. Er rijd een gratis busje rond dat een bepaalde route rijdt. Wij mee en zo dicht mogelijk bij het museum uitgestapt. Inmiddels is het 12.15 en wat blijkt, bijna bij het museum vertelt iemand ons dat het museum tussen de middag gesloten is van 12.00-14.00. Dan maar weer terug naar het centrum daar geluncht. Een echt Frans plekje met veel inheemse mensen en geen toeristen. Allemaal aan de wijn! En dan de mooie Franse taal rondom, tevens kwam de zon door. Echt vakantie. En terug weer gelopen naar de camping.

Tevens ben ik achter een kaartje aangegaan voor mijn WiFi apparaat. Overal in Albanie, Qatar werkte het maar in Frankrijk kan ik het aldus werd mij op 3 plaatsen verteld niet kopen. Want je koopt een lege kaart en je moet een Franse creditcard hebben om de kaart met mb's vol te laden. Gvd en dan leven we in Europa!! Maar Frankrijk schijnt aldus Ernst bekend te zijn met al dit soort uitzonderingen, regels etc. Dus nog maar een travel en surf abonnement van t mobile er tegenaan gegooid. Ben benieuwd hoe dit in Italië gaat (Sardinië) maar dan weten jullie waarom er nog geen foto's zijn want het plaatsen van foto's kost veel mb's. Ik heb er voor gekozen die deels op Facebook te zetten.

Dag 2 op weg naar de zee. Prachtig zonnig weer. Volgens de berichten 2.8 km enkele reis lopen. Een bijzondere weg grotendeels fiets en wandelroute en geen verkeer. Een stenen strand met hier en daar een eettent, restaurant. Gezellig gedekte tafels, alleen koffie gedronken en terug gelopen op naar het Renoir museum. Als we er bijna zijn denk ik opeens: "Oei het is dinsdag dat was toch altijd in Frankrijk de dag dat musea gesloten zijn. En jawel dicht op dinsdag.

Nou dag 3 hadden we gereserveerd om met de stadsbus naar Nice te gaan. Het heeft s nachts hier gegoten en mijn was was wederom kletsnat. Gewacht totdat het droog werd en alsnog de bus genomen. Een rit van 45 minuten. Een mooi centrum met hoge oude gebouwen. Veel luiken en Franse balkonnetjes. De panden zijn in diverse kleuren geschilderd. Een markt met lokale producten en weer gezellige eethuisjes overal terrassen. Normaal zou ik uitgezocht hebben welke musea er in Nice zijn en wat de highlights zijn maar het reizen met de camper maakt dat je het meer over je heen laat komen. En we hadden ook weinig tijd.

Morgen donderdag 27 april, bij jullie Koningsdag vertrekken we met de ferryboot naar Bastia Corsica.Dus moet ik nog voldoende Mb's overhouden om van hier naar de boot terminal te rijden ongeveer 12 km maar wel door het centrum van Nice.

Naast alle verhalen over onze wetenswaardigheden moet ik ook iets kwijt over mijn slechte lichamelijke conditie. Sinds een half jaar heb ik veel rug en nekklachten en dat is nu wel een crime. Moet steeds stops inlassen om mijn rug te ontlasten. Maar wat is er aan te doen? Na de vakantie maar eens met de huisarts gaan praten . Alleen fysio helpt niet langer meer.

Lia Leewes

Wat heerlijk dat jullie zo vrij rond kunnen kijken zonder haast. Juist als er dingen even niet lopen als gepland dan maak je vaak de leukste dingen mee. Sterkte met de rug. Goede overtocht.

Helen

Klinkt heel mooi allemaal. Vervelend dat je zo'n last hebt van je rug, vraag Ank maar wat yoga oefeningen voor te doen voor je rug.
Misschien moet je maar off- grid gaan heb je ook geen Mb's nodig. Wel jammer voor ons natuurlijk want dan missen we jullie avonturen. Minoes heeft de gekke vijf minuten. Goeie overtocht gewenst naar Sardinië

Hanneke S.

Balen zeg, dat je zo veel last hebt van je rug en nek. Alleen tijdens het lopen of ook met rijden?
Jullie hebben wel je best gedaan voor Renoir, moedig en dapper. Ik snap trouwens nu waarom er nog geen foto's geplaatst zijn van de reis. Houden we nog tegoed, wellicht thuis pas, ook leuk!
Heel veel liefs H2X

Tjepke

We leven met je mee hoor, zo jammer van je rug en nek.
Hoop dat je er toch van kunt genieten!
Groeten, ook aan Ank!

Han en Truus Kerkhoven

Hoi Marian en Ank ,

De reis is geweldig , jammer van de tegenslagen van dat bepaalde dingen om te bezichtigen.
Maar jullie hebben geen haast denk ik .
Heerlijk van genieten en doe rustig aan voor je rug en nek .
En hopen dat het snel wat beter gaat .
De reis en de foto's ziet er goed uit .en de foto's op FB gaat we snel bekijken .

Lieve groetjes van ons ????????

Jopie en Krijn.

Jammer dat de rug/nekklachten het plezier bederven. We hebben kennissen die zeer goede ervaringen hebben met een (officiële) kraker in Breda, bekend bij artsen alhier.

Groeten, Jopie en Krijn.