mariannemulders.reismee.nl

Met de camper naar Sardinië

Dus toch maar weer een reisverslag. Na twijfel of camperen wel interessant genoeg zou zijn.
Voor het eerst met onze Lastrada bus weg. Alles dus nieuw.
Vertrokken zijn we al inmiddels 4 dagen geleden. Via St.Anthonis (broer en schoonzus) en Burg Reuland Trees en Joost. Onze vrienden waar we vaak mee samen reizen.
De nacht in Burg Reuland in de camper. Het was tegen het vriespunt. Met elektrische deken en kacheltje vanaf 06.00 uur was het te doen.

Vrijdag de 21ste naar Beaune gereden waar we al voelden dat de temperatuur stukken beter was. En vandaag met zicht op de besneeuwde Alpen naar Sisteron. In Sisteron met blote armen tot 20.00 uur buiten gezeten. Hmmm zomers.

Tja met de camper weg. Dat hebben we al veel gedaan. Tussen 1980 en 1986 in een oranje volkswagen busje, in 1992 in America, tussen 2000 en 2004 met een blauwe Mercedes bus. In 2014 in Nieuw Zeeland 6 weken en nu weer een eigen buscamper. Een Citroën jumper. Hij rijdt heerlijk en trekt goed.
Een bus inrichten en nadenken wat je allemaal nodig hebt kost heel wat tijd, dus lijstjes maken. En inmiddels ben ik al weer een nieuwe lijst gestart. We ontdekten vandaag bv dat ik geen slakom heb. Dus maar in een pan. En er is maar een spiegel op een onhandige plek ivm föhnen.

En dan samen in zo'n kleine ruimte. Vrij snel lijken we de oude patronen weer op te pakken. Elektriciteit aansluiten doet Ank en ze schenkt het aperitiefje in na een dag rijden. Ik maak er iets lekkers bij.

Wat is het veranderd sinds onze laatste periode met een Camperbus. Het aantal kampeerauto's is gigantisch toegenomen. Het lijkt of iedereen met zo'n wagen onderweg is, volgens mij zijn het er meer dan de caravans?

De weg en het landschap zijn tot nu toe nog niet zo vermeldenswaardig. Bekend terrein het naar het zuiden rijden ook al is voor ons lang geleden. Hoop dat dat wel komt als we gaan oversteken naar Sardinië. Maar voorlopig nog een paar dagen in Frankrijk. Wel een mooie tijd van het jaar met de bloeiende koolzaad velden en de brem.

Vandaag zondag 23 ste voor het eerst geen snelweg meer. En dan begint het genieten weer van de bijzondere landschappen. We lunchen aan de uitloper van de Gorge du Verdon, het water is azuurblauw en buiten zittend is het zomer.
De Fransen lopen nog steeds met de stokbroden onder de arm overal en de dorpjes met de cafeetjes zijn nog net zo pittoresk.
We rijden naar Nice in de buurt willen we een camping hebben. Want vanuit Nice vertrekt de boot naar Corsica.

Het rijden op de navigatie naar de camping was wel weer spannend.
Een steile helling en op de berg belanden we midden in de bebouwing in een heel mooi plekje. Klein dat wel en je wilt het niet weten er staan alleen maar campers!!! Geen caravan te bekennen. Nu zou je de weg die wij gevolgd hebben ook niet met een caravan kunnen rijden.
De eigenaresse van de camping vertelt wat er allemaal te doen is en we besluiten dan ook om pas op donderdag de boot te nemen en niet op dinsdag. Inmiddels de overtocht ook al geboekt. We zitten hier 2 km van zee. Heen naar beneden lopen maar terug oei...... Een flink eind berg op.
We zitten nu dus in Cagnes Sur Mer. En oud historisch stadje tegen een berg gebouwd. Daarover horen jullie meer in het volgende verslag.

Jet

Beter weer dan hier in ieder geval! En jullie kunnen het nog steeds...kamperen!????Veel plezier

Helen/ Wim/Minoes

De laatste slaapt, de tweede kijkt voetbal en de eerste heeft zojuist jullie verhaal gelezen. Ik kan me van mijn vakantie vorig jaar herinneren dat er in een Franse kustplaats een speciaal camperparkeerplaats was, ze stonden zo dicht op elkaar dat ze bijna hun deuren niet konden openen. Het leek meer op een parkeerplaats dan een kampeerplaats. Dan ziet jullie plekje er beter uit. Leuk om jullie foto's te zien en verhalen te lezen!

Trudi

Het klinkt allemaal heerlijk en idyllies. Genieten maar met jullie luukse camper!

Han en Truus Kerkhoven

Hoi Marian en Ank ,

Eindelijk ff tijd voor jullie reisverhalen .
Leuk om te volgen en wat een mooie foto's .

Heel veel plezier en heerlijk genieten .

lieve groeten van Han en Truus

Bertie

Met plezier de verhalen gelezen en de mooie foto' s bekeken. Toch wel erg leuk zo'n eigen huisje!! We komen morgen jullie richting in, vliegen naar Bari. Zullen zwaaien als we jullie camper zien !!

Laura

Mijn man en ik willen in juni van dit jaar met de camper naar Sardinië.
We twijfelen alleen heel erg over de lengte van de onze camper en de situatie van de wegen en tunnels. Onze camper is 7.40 x 2.32 x 2,86.
Kan iemand ons hierover informeren ?
Dank alvast !

Marianne Mulders

Hallo
Onze camperbus is 2.60 hoog en 5.80 lang. Volgens mij zijn er niet veel tunnels maar hoe hoog? Fantastische reis gehad prachtig eiland Gr